Escrivim una carta!

Avui compartim amb vosaltres una experiència fascinant que ha tingut lloc a la classe de tercer. L’alumnat de tercer, grans detectius de paraulotes, han decidit enfrontar-se a una qüestió important sobre el contingut dels llibres que llegim. Tot va començar quan van trobar una paraulota en un dels llibres de la nostra biblioteca d’aula.

Amb ulls aguts i atenció als detalls, descobrir la presència d’una paraulota mentre llegien un dels seus llibres favorits. En lloc de simplement passar-ho per alt, van decidir prendre acció i abordar aquesta qüestió amb seriositat. La classe es va convertir en un lloc d’idees i debat, compartint les seves opinions i pensaments sobre per què era important abordar aquest problema.

Després de reflexionar sobre el tema, van acordar que escriurien una carta a l’editorial del llibre per expressar les seves preocupacions sobre la inclusió de paraulotes en la literatura infantil. Va ser una oportunitat per aprendre no només sobre el poder de la seva veu, sinó també sobre com abordar un problema de manera constructiva.

La redacció de la carta no va ser només una tasca simple. Van haver de considerar diverses solucions possibles, arribar a un acord sobre el contingut i el to de la carta, i finalment, passar-la a net amb cura. Va ser un exercici d’escriptura col·laborativa que va permetre desenvolupar les seves habilitats de comunicació escrita.

La recerca de l’adreça de l’editorial i la comprensió de com enviar la carta van ser passos addicionals en aquesta aventura. Ara, amb la carta enviada, la classe de tercer espera amb impaciència una resposta de l’editorial.

Aquesta experiència ha estat més que una simple investigació sobre paraulotes; ha estat una lliçó sobre la importància de defensar allò en què creiem i com podem fer una diferència positiva en el món que ens envolta.

Aquí teniu un vídeo on l’alumnat de tercer explica tot el procés!!

Estem impacients per compartir amb tots vosaltres quina serà la resposta de l’editorial. Seguiu connectades per a més actualitzacions sobre aquesta emocionant jornada a la classe de tercer. Fins aviat!