L’alumnat de Bloc 2 hem fet una sortida molt especial al CosmoCaixa de Barcelona. Teníem moltes ganes de descobrir coses noves sobre la ciència i la natura.
A Cicle Mitjà hem fet una visita guiada sobre els dinosaures. Hem vist parts d’esquelets enormes! Ens han explicat com vivien, què menjaven i per què van desaparèixer. Ens ha sorprès molt com els científics poden saber tantes coses a partir dels fòssils. També hem visitat l’exposició de la prehistòria, on hem pogut veure diferents homes prehistòrics en mida real, reproduïts amb tot detall en cera. Tot això, ens ha ajudat a entendre millor el projecte que realitzem aquest trimestre a l’àrea de medi.
Els alumnes de Cicle Superior hem fet un taller sobre l’energia, descobrint les diferents aplicacions que hi ha, experimentant amb energies renovables i prenent consciència de com reduir el consum de combustibles fòssils (petroli, carbó)
Ens van oferir la mini-visita guiada sobre l’Univers, els planetes de la nostra galàxia, els cometes i la vinguda d’èssers extraterrestres. Ens vam quedar fascinats.
També hem visitat tots junts el Bosc Inundat, on hi ha peixos, ocells i fins i tot un capibara! És com estar al mig d’una selva tropical.
I per acabar vam gaudir de la pel·lícula Polaris dins el planetari del Museu. Uns dibuixos animats sobre el pingüí James i el seu amic Vladimir, un os polar. Tots dos emprendran una aventura per la Terra i el sistema solar per esbrinar una cosa que els intriga molt: per què les nits són tan llargues als seus llocs d’origen, els pols de la Terra?
Ens ho hem passat d’allò més bé i hem après moltíssim! Anar al Cosmocaixa és sempre garantia d’aprenentatge lúdic i d’ampliació de coneixements!
Podeu veure totes les fotografies a la carpeta de la mediateca.

