DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA

Per què celebrem aquest dia el 6 d’abril?

Els primers Jocs Olímpics moderns, dels quals es commemora el 120è aniversari aquest any, van ser inaugurats un 6 d’abril del 1896 a Atenes. Van ser el resultat del somni del baró Pierre de Coubertin, un noble francès que va impulsar una competició internacional oberta a esportistes de tot el món.

Els Jocs d’Atenes, coneguts oficialment com a Jocs de la I Olimpíada, van ser un èxit. Hi van participar 241 atletes (tots homes, no hi va haver participació femenina, encara), de 14 països que van competir en 43 proves de nou esports.

Des d’aleshores, cada quatre anys, esportistes de tot el món es reuneixen en una ciutat diferent del planeta per competir entre ells en uns Jocs coordinats pel Comitè Olímpic Internacional.

A la nostra escola l’hem celebrat avui. A l’hora del pati, tots els alumnes han estat molt actius jugant tots plegats, organitzats per cicles:

CICLE INICIAL:    JOCS DE CORDES

CICLE MITJÀ:        JOCS DE MOCADORS

CICLE SUPERIOR:    JOC DE “MATAR CONILLS”

El Dia Mundial de l’Activitat Física ens recorda que és important fer 60 minuts diaris d’activitat física (caminar, pujar escales, anar amb bibicleta, jugar al pati, al parc, al carrer…)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *