Sortida al Bosc de Miramar de Cunit

Aquest octubre els alumnes dels dos 5ès i  6ès vam anar d’excursió al bosc de Miramar de Cunit. Ens van acompanyar tres persones, el Josep que és exalumne de l’escola i portaveu del grup ecologista SOS Natura Cunit, l’Alberto que també és del GEVEN (Grup Ecologista de El Vendrell) i en Xavier que és apicultor.

Vam anar a investigar especialment sobre la importància dels boscos i a aprendre a llegir la natura. Una de les coses que vam observar va ser un arbre que tenia fang i ens van dir que era perquè els porcs senglars es rebolcaven en el fang i després es rascaven en els arbres. El fet de trobar-hi un pèl gruixut ens va confirmar aquesta observació .

Ens van ensenyar unes caixes niu que SOS Natura havia penjat en els arbres perquè les pipistrel·les (un tipus de ratpenats)  hi fessin niu. Per poder veure si havien ratpenats a l’interior vam utilitzar una petita càmera connectada a un telèfon mòbil.

Sobre la flora, ens van parlar del margalló com a espècie protegida i vam poder identificar el pi blanc, l’ullastre, el llentiscle, el romaní,…

Finalment, vam anar cap al bosc de Can Ros, al costat de la masia de Cal Pla i en Xavier ens va deixar tocar una tros de bresca, ens va deixar olorar el pròpolis i vam anar a veure les caixes amb els ruscs, des d’una distància de seguretat perquè no ens piquessin les abelles. Ens va explicar que les abelles situades en l’entrada del rusc ho feien per protegir-se davant de l’atac de les vespes asiàtiques.

Vam aprendre coses molt interessants i ens ho vam passar molt bé.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *