Activitats de 3r i 4t per la setmana de l’11 al 15 de maig

ACTIVITAT 3: La dansa dels NanosMemory

Què heu d’aconseguir?

A partir del tutorial, heu d’aconseguir realitzar la coreografia de la marxa dels nanos de Reus i analitzar-ne la música. Com a extra, podem tocar la cançó seguint les partitures animades.

Passos a seguir:

1. Posar-se roba esportiva i fer els escalfaments que fem a classe.
  2. Mirar el vídeo de la coreografia i escoltar atentament la música i les seves parts.

1. És ràpida oi? No et preocupis, en el següent vídeo hi ha un tutorial per passos. Mira’l i imita bé els moviments. Pots aturar-lo i tornar-lo a posar tantes vegades com necessitis.

1. Ara és l’hora de fer-lo amb la música! A veure fins a on pots arribar!

Un cop fet el ball analitzarem la música!

Aquesta cançó està formada per dues melodies que es van repetint i que alguna vegada fan alguna cosa diferent.

Les pots veure i escoltar en els següents vídeos:

Melodia A

Melodia B

Ara que ja saps quina és quina, podries dir en quin ordre apareixen?

• Per fer-ho has d’escoltar la música de la coreografia i completar el quadre següent escrivint les lletres cada vegada que sona cada part.

A B

• Fixa’t que en sec apareix una altra cosa que no és ni la A, ni la B. Quins instruments la toquen? A aquesta part li direm C.
  • Has observat que les parts A i B primer les toquen amb un violí i després amb uns altres instruments? Quins instruments són? Subratlla les parts on apareguin aquests instruments.

EXTRA, EXTRA!!

A partir dels vídeos de les parts de la melodia pots intentar tocar-les amb instruments. Recorda que pots pujar i baixar de velocitat del vídeo amb la configuració de youtube,  Si no tens piano, no et preocupis, pots fer servir qualsevol aplicació de piano del mòbil o aquest piano online: https://www.imusic-school.com/es/herramientas/piano-en-linea/

Si enlloc de piano tens algun altre instrument a casa també pots intentar tocar la cançó.  Com que sé que hi ha nens i nenes que tenen trombó, trompeta i guitarra a casa, he fet un vídeo tutorial per poder-la tocar. Pensa però a baixar la velocitat del vídeo del youtube si és necessari.

Vídeo tutorial de guitarra:

Els punts verds són que has d’apretar la corda al traste que et marca i quan tota la corda és verda vol dir que és una nota amb la corda a l’aire.

Vídeo tutorial de trompeta:

Vigila sobretot amb les notes agudes!

Vídeo i posicions de trombó:

Vigila sobretot amb les notes agudes!

Què heu d’enviar / com us avaluarem?

Heu d’enviar les vostres fotos o treballs a les mestres a través de l’adreça electrònica de cada classe, així veurem el que heu fet.