Escola Pirineu

FESTA DE FI DE CURS

Ahir va tenir lloc la nostra festa de fi de curs, on vam poder gaudir d’una gimcana de jocs d’aigua preparada pels alumnes de sisè i desprès d’una bona remullada vam assistir a la cloenda del curs, on ens vam acomiadar dels grans de l’escola i vam donar un detallet al Jordi municipal en agraïment per la seva feina durant tants anys.

Des d’aquí us volem desitjar a tothom unes bones vacances d’estiu i per als grans de l’escola molta sort en aquesta nova etapa, us trobarem a faltar!!!!

FI DE CURS 20-21

PISCINA 1r

Aquest tercer trimestre les nenes i nes de primer han gaudit de la natció a la piscina de Ripoll.

Aquí podeu veure lo bé que s’ho han passat i el que han evolucionat!

1ª sessió
1ªsessió PISCINA 1r
2ª sessió
2ªsessió PISCINA 1r
3ª sessió
3ªsessió PISCINA 1r
4ª sessió
4ªsessió PISCINA 1r
5ª sessió
5ªsessió PISCINA 1r
6ª sessió
6ªsessió PISCINA 1r
última sessió
última sessió PISCINA 1r

ENS RENTEM LES MANS

El passat 5 de maig, Dia Internacional del Rentat de mans, els/les alumnes de 5è de primària van gravar un vídeo mostrant en quins moments del dia ens hem de rentar les mans.
Uns alumnes feien d’actors, d’altres gravaven i pintaven les lletres per la frase que surt al final.

ÉS IMPORTANT, rentar-se bé les mans en tot moment, tot i que no sigui el Dia Internacional del Rentat de Mans.
🙌🚿

“EL MISTERIÓS CAS DE L’ALMESQUERA: INVESTIGACIÓ D’UNA MORT AL RIU”

Els alumnes de 5è hem participat en un projecte d’investigació que anomenat “El misteriós cas de l’almesquera: investigació d’una mort al riu”. Ens hem organitzat en 4 grups de treball: rastres i fauna, activitats humanes, aigua i bioindicadors i ecosistema fluvial,  i tots hem treballat a partir del mètode científic que consisteix en: Observació, formulació d’hipòtesis, experimentació, extracció de conclusions i elaboració d’una teoria.

PROJECTE ALMESQUERA 5è

Ens Mengem les Valls CM

La casa de les abelles

El passat 5 de març els i les alumnes de cicle mitjà van visitar la casa de les abelles a Sant Pere de Torelló.

Aquesta sortida forma part del projecte “Ens mengem les valls” i vam poder conèixer la gran feina que fan els apicultors, la feina de les abelles i els beneficis de la mel i altres productes.

En Ramón i la seva família ens van ensenyar les caixes de les abelles i els productes que el·laboren, vam veure un vídeo, vam fer les etiquetes dels nostres pots de mel, ens vam vestir d’apicultors, vam veure les abelles en plena feina, vam veure néixer una abella i fins i tot… Vam trobar l’abella reina!!! 😆
Ens ho vam passar super bé.

La casa de les abelles CM

vídeos LA CASA DE LES ABELLES

L’ESCRIPTORA MURIEL VILLANUEVA VISITA ALS ALUMNES DE 6è

El passat dijous 11 de març, l’escriptora Muriel Villanueva va visitar als alumnes de 6è de l’escola.
És l’autora del llibre Duna que s’han llegit els alumnes i sobre el que es basa tot el treball de llengua catalana.
Va ser una tarda màgica, els alumnes van estar encantats amb la visita perquè van poder demanar a l’autora tots els dubtes que tenien tant del llibre en concret com de l’ofici d’escriptora.
Tot i tenir unes qüestions preparades, un cop es va acabar la llista es va continuar un diàleg amb preguntes improvisades, respectant els torns de paraula i les explicacions de l’escriptora.

Va ser una experiència molt enriquidora i que els alumnes van valorar molt positivament.
Fins i tot n’hi ha que ja han llegit el llibre Dunes i es van anotar les recomanacions de l’autora per properes lectures.

Us deixem l’enllaç de la notícia que va fer Televisió del Ripollès:

L’ESCRIPTORA MURIEL VILLANUEVA VISITA ALS ALUMNES DE 6è

ELS ALUMNES DE 6è VISITEN L’INSTITUT ABAT OLIBA

El dimecres dia 3, els alumnes de 6è de la nostra escola van poder visitar i conèixer millor l’Institut Abat Oliba.
En aquesta visita vam aprendre moltes coses sobre el funcionament de l’Institut i vam poder visitar tots els espais del centre.

És un edifici molt gran! I ens haurem d’adaptar a moltes coses noves! Ja falta menys i continuem treballant per estar ben preparats! Som-hi!

ELS ALUMNES DE 6è VISITEN L’INSTITUT ABAT OLIBA