Història

Breu història de la nostra escola

L’escola Pere de Tera va ser creada pel primer Ajuntament democràtic de Badalona, dins dels tres primers anys de mandat municipal, a l’any 1981, al barri de Llefià, amb un total de 16 unitats.

El mateix Ajuntament va encapçalar una manifestació el 26 de maig de 1979 on conjuntament amb els habitants de la ciutat es reclamava un millor ensenyament per a la ciutat. Després de viatges, gestions, esforços municipals, pressions i reclamacions es va aconseguir l’objectiu: la creació de 26 centres escolars nous per a la ciutat.

Pere de Tera

Poeta. D’origen modest treballava a la fàbrica de tintes Lorilleux. El 1909 es va casar amb Josepa Bori Llobet, filla d’Antoni Bori i Fontestà, amb qui es va iniciar a la poesia. Era amant de l’excursionisme i de la naturalesa, a la qual va dedicar algunes de les seves composicions: Canta la muntanya i la llar; el Montgrony, el Pirineu, les ermites de Badalona, la mar. I després en els POEMES DE MA LLAR a l’esposa: “L’esposa broda”, “L’esposa puntaire”, “L’esposa jardinera”, “L’esposa em desperta”. Va col·laborar en moltes publicacions de Barcelona i de la resta de Catalunya.

A partir del 1914 donà a conèixer la seva obra als jocs florals de diferents localitats, on obtingué diversos guardons.Va obtenir premis en els Jocs Florals de Barcelona, de Cardona, de Sant Gervasi, de l’Escala i d’altres.

La seva mort prematura va causar gran commoció a la ciutat i el 1923 l’Ajuntament va patrocinar la publicació d’un recull d’algunes de les seves poesies, per subscripció popular dels que havien estat els seus amics, que avui es troba completament exhaurit.

Pere de Tera - Badalona 1886-1918