Em dic Yoon

Per les darreres sessions de contacontes de 1r i 2n el Colorins va escollir el conte “Em dic Yoon” d’Helen Recorvits i de l’editorial Juventud. Aquest llibre ens explica la història de la Yoon, una nena coreana que fa molt poc que viu a Catalunya. Al principi se sent sola, trista i només pensa en tornar al seu país. A l’escola la mestra li demana que escrigui el seu nom en català, però ella encara no n’està preparada (li agrada més el seu nom en coreà). Comença escrivint paraules que ha sentit a la classe o al pati, com: gat, ocell o magdalena… S’imagina com seria convertir-se en un ocell i tornar volant al seu país o què passaria si fos una magdalena, segur que els nens i nenes de la classe riurien molt i fins i tot se la voldrien menjar!

Mica en mica es va adonant que aquest nou lloc on li ha tocat viure, no està tan malament! Comença a fer nous amics i se sent feliç a l’escola. Finalment es decideix a escriure el seu nom, “Yoon”, aquest cop, en català.

Als nens i nenes de 1r i 2n els hi ha encantat la història de la Yoon i alguns han explicat que quan van arribar del seu país també els hi va passar el mateix, però mica en mica, es van anar adaptant i van fer nous amics i amigues!

Resultado de imagen de Em dic yoon