El ladrón de palabras (contacontes)

“El Ladrón de palabras” de Nathalie Minne i de l’editorial Edelvives, va ser el conte escollit per les últimes sessions del contacontes de 1r i 2n.  Es tracta d’un àlbum il·lustrat de grans dimensions que ens explica la història d’un lladre molt i molt curiós que surt a les nits, quan ningú el veu, il·luminat per la tènue llum de la lluna. Amb la calma i el silenci de la nit, s’enfila a les teulades i es disposa a iniciar la seva collita. Amb una xarxa captura milers de paraules que surten disperades entre les turbulències del fum de les ximeneies!

Un cop a casa seva, intenta posar una mica d’ordre, classificant-les en pots de vidre. Ell sap que totes les paraules no són iguals, n’hi ha de tendres, càlides, estranyes, desafiants, difícils, curtes, llarguíssimes,… Al lladre de paraules li encanta fer combinacions, barrejar-les… no se sap mai quina història en pot sorgir!

Als nens i nenes els hi va encantar la història. Els i les alumnes de 2n fins i tot es van atrevir a crear les seves pròpies històries, tal i com feia el “lladre de paraules”!