L’ESCOLA MALLORCA AL “LLIBRE DELS GEGANTONS DE LES ESCOLES DE BARCELONA”

Santa Eulàlia és la gran festa d’hivern de la cultura popular d’arrel tradicional de Barcelona. Des de l’any 2004, la Trobada de gegantons infantils i d’escoles de Barcelona reuneix les seves creacions. El dissabte 11 de febrer es van concentrar per sortir plegats en cercavila pels carrers i places del centre de la ciutat. Enguany van ser exactament 1.786, els participants en aquesta cercavila, una de les activitats de les festes que compta amb més participació i que contribueix a fomentar la integració a les escoles i la cohesió social.

La Mostra de gegantons d’escoles es va crear el 2005, un any després de la primera Trobada de gegantons d’escola de Barcelona, que es va organitzar en el marc de les Festes de Santa Eulàlia per als centres educatius que ja tenien les seves pròpies imatges. A partir d’aquell moment, l’interès de les escoles es va multiplicar i ara hi participen més de tres-cents centres d’arreu de Catalunya.

Aquest cop, un any més, l’escola va comptar amb la participació de la nostra gegantona Mallorqueta, els capgrossos Lleó i Elefant i la cucafera Pinyorca!

A més a més, l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona ha presentat en el marc de les festes el “Llibre dels Gegantons de les escoles de Barcelona” que ja ha arribat a la nostra biblioteca i que podeu consultar sempre que vulgueu. Aprofitem i us deixem la foto de la portada (linkada a la notícia de l’ajuntament que ho explica amb més detall) i de la pàgina on apareix la nostra escola. N’estem molt orgulloses i orgullosos!

img_0563img_0564