Coeduca’t news propostes curs 21-22

JO SÓC EN PAU

OCTUBRE
  1. Visionat dels dos vídeos de “L’equip petit” i portar a la reflexió. (INFANTIL I PRIMÀRIA)
  2. Llegir la notícia.
  3. Llegir les recomanacions ( llibre “La Sara i les golejadores)
NOVEMBRE
  1. Llegir la biografia de Rigoberta Menchú
  2. Llegir la notícia del mes: el partit femení organitzat per la comunitat de grans; observar les fotografies; compartir opinions, obrir debat…
  3. Els dies destacats del Coeduca’t News del mes de novembre són el dia 16 ( dia de la tolerància) i el dia 25 ( dia contra la violència cap a les dones).
  4. Amb motiu del dia 16 aquesta setmana cal fer el visionat del vídeo(conte) :“EL TIGRE Y LA TOLERANCIA i obrir un debat a l’aula entorn a aquest tema.
  5. 25 de novembre dia contra la violència de gènere
DESEMBRE Llegir les biografies del coeduca’t News.

• Desirée Vila (Discapacitat física)
  • Marián Ávila (Discapacitat psíquica)

Reflexió entorn dia 3 de desembre “ Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat”. Relacionar la importància d’aquest dia amb les dues noies protagonistes del Coeduca’t News.

GENER Propostes de la comissió de convivència:

Pel dia de la Pau. Resolució de conflictes

Curt: El pont

En només dos minuts aquest curt ens convida a reflexionar sobre el diàleg, la importància de la comunicació i el poder de la bona feina en equip. Es demostra que cal resoldre els problemes parlant, ja que d’aquesta manera tots hi guanyem.

PROPOSTA DE LA C. DE CONVIVÈNCIA

Curt: durada 3’. Títol: Heroi anònim

Un vídeo que demostra que és possible aconseguir convertir el món en un lloc millor amb petites accions diàries. Quan som generosos i bons amb les persones rebem d’ells agraïment i felicitat. Un curt molt útil per treballar l’empatia, la generositat i l’altruisme.

FEBRER ACTIVITAT : Mirar el calendari i comentar la importància dels dos dies destacats. calendari febrer.pdf

• 11 febrer- Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència
  • 20 febrer- Dia Mundial de la Justícia Social

Parlar del concepte Justícia Social i explicar el seu significat entre tots i totes. Us pot ajudar la imatge i les preguntes del document ACTIVITAT: Llegir les biografies.

Desirée Vila.docx Fernanda Honorato.docx

Intentem relacionar la vida d’aquestes dues persones amb el concepte de justícia social i igualtat.

Proposem dues activitats per fer en grup: (Cada docent escull les frases i les imatges més ajustades al seu nivell)

ACTIVITAT : Imatges oposades: Observar les imatges i explicar que ens transmeten i quines diferències veiem.

ACTIVITAT: Frases per pensar. Llegir les frases del document

MARÇ
  • Mirar el calendari i veure els dies destacats del mes de març.

Març.png

• El dia 8 de març visionat vídeo 8 de març ( dura 1 minut)
  • Visionat del vídeo: VÍDEO 8 MARÇ.2 ( dura 3 minuts)
  • Escollir conte de la parada de contes coeducatius i fer la frase a la cartolina blanca.
  • Activitat bústia:
  • Primària: pinta la mà en un full i la retalla  i pinta la bústia.
  • Infantil: fan el seu propi mural amb les mans. Penjaran les mans pel passadís d’infantil. Tenen una bústia per a tota la comunitat. P5 pintaran i decoraran la bústia de la comunitat de petits  pel fet que són els més grans.
  • CONFLICTE UCRAÏNA- RÚSSIAhttps://www.ccma.cat/tv3/super3/cercador/?q=ucraInaExisteixen aquests vídeos sobre el conflicte a l’InfoK. La comissió de convivència fa una proposta d’escola. Es tractaria d’una feina conjunta manifestant el nostre desig de pau.
  • Es pot començar la setmana del 7 i tenir-ho fet per la setmana del 14, ja que també hi ha la proposta de la comissió de coeducació.  Fer uns dibuixos en positiu, un per infant, un per taula o grupal. Decidiu vosaltres: Exemples de dibuixos: (iniciatives humanitàries, d’ajut als refugiats, armament amb el símbol de prohibició). Els podem penjar als passadissos. Com a centre farem difusió per l’insta i la web.
    • Recordar que el dia 21 és el dia internacional de L’ELIMINACIÓ DE LA DISCRIMINACIÓ RACIAL.

A l’entrada hi haurà un nou mural amb la frase :

TOTHOM ÉS DE COLOR CARN

• Primària
    • LLegir la bibliografia del personatge del mes. Mae Jemison
    • Fer foto de l’avantbraç, mans, peus… dels nens i nenes.
    • Infantil: Fer foto de l’avantbraç, mans, peus… dels nens i nenes.
  • Recordar que el dia 21 és el dia internacional de: Dia de les empleades de la llar.

Fer una petita reflexió entorn a la importància d’aquest servei en la societat a l’igual que ho són  la resta d’oficis.

• Estrenem la nostra bústia. Cada nen i nena escriu en un paperet una proposta de nom per a la bústia. Ha de ser un nom que representi  la seva finalitat. És a dir, ser un element de reflexió, d’opinió, de respecte … que potenciï l’esperit crític, que doni cabuda a l’expressió de possibles neguits i/o recomanacions per al benestar, per a l’autocura, l’autoconeixement … ACTIVITATS COLORS DE PELL
  • Un cop feta l’activitat, caldrà triar 2 possibles noms per grup. Els noms escollits ens els heu de fer arribar a la Comissió de Coeducació ( Cal escriure els dos noms al document adjunt ) Nom bústia
  • La Comissió de Coeducació escollirem un dels noms escrits i aquest serà el nom “oficial” que farem servir com escola per a dirigir-nos al recurs de la bústia.
ABRIL

PROPOSTA DE LA COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA : OBRA DE TEATRE “JO SÓC EN PAU”

Portada a terme per “El Rampell” grup de teatre de les famílies de l’escola. Tracta el tema de l’assetjament escolar. L’objectiu és donar eines al grup classe per detectar, treballar i revertir situacions semblants a l’aula. La reflexió sobre el silenci i la por son molt rellevants.