A l’escola Llebeig, com cada any, celebrem el carnaval. Aquesta festa cada any cau en dies diferents. Enguany, el carnaval ha caigut la setmana del 9 al 13 de febrer.
A l’escola Llebeig hem celebrat carnestoltes durant cinc dies. Cada dia els esbirros passen per les aules a dir-nos la consigna de l’endemà. Per saber la consigna de dilluns, passen el divendres i així fins dijous.
Els esbirros són uns personatges que van molt disfressats i cada dia venen a la classe a revisar si hem portat el que ens van dir el dia abans.
Enguany les consignes ha sigut les següents:
- Divendres 6 de febrer els esbirros ens van dir la primera consigna pel dilluns que era anar amb pijama.
- Dilluns 9 els esbirros van venir a la classe a veure si tothom estava cansat, tothom anava amb pijama i també ens van anunciar la consigna de dimarts que era portar roba d’adult.
- Dimarts 10 quan vam arribar a l’escola ens vam trobar a algunes mestres al pis de dalt, anaven vestides d’àvies i estaven fent mitja. Una estona després els esbirros van començar a picar a les portes i com cada dia tothom havia seguit la consigna. Els esbirros ens van dir la consigna de dimecres, era anar molt elegant.
- Dimecres 11 era la vaga escolar i per això no van vindre tants alumnes a l’escola, però igualment veiem molta roba elegant. Els esbirros també feien vaga per això les mestres ens van informar que la consigna de dijous era un pentinat estrafolari.
- Dijous 12 va ser un dia extremadament ventós i la Generalitat de Catalunya va tancar totes les escoles i Universitats de Catalunya. Per això ningú va anar a l’escola. Pero com cada any, tothom sabia la consigna de divendres: anar amb una disfressa lliure.
- Divendres 13 era carnaval tothom amb la seva disfressa ben elegant passen per la passarel·la. Després vam fer la dansa que fem cada any vam fer fotos i vam ballar tots plegats i fins aquí tot el carnaval.
Esperant el pròxim any per celebrar un altre carnestoltes.
DAN I IASSÍN






