Delegats i delegades verdes

La figura dels i les  delegades verdes són alumnes escollits democràticament a cada classe i tenen un càrrec anual. La seva funció és vetllar pel compliment dels principis de l’Escola Verda.

1.- Tancar els llums si després no hi ha classe o si hi ha pati. Si fa un dia molt assolellat potser no cal encendre tots els llums. Potser també caldrà recordar-ho al mestre/a.

2.- Comprovar que a l’aula hi hagi els contenidors de paper (blau), envasos (groc) i rebuig (negre) per separar els residus, així com el seu estat de conservació.

3.- Comprovar que els contenidors estan junts al costat de la porta i que a sobre hi ha el cartell amb la llista de productes que hi podem abocar en cadascun.

4.- Comprovar que els companys fan un ús correcte dels diferents contenidors, és a dir, que hi aboquen els residus correctament, tot seguint les instruccions indicades al cartell. CALDRÀ ACONSELLAR-LOS.

5.- Fomentar la reutilització del paper (doble cara)

6.- Participar en les reunions convocades per la Comissió d’Escola Verda aportant propostes per fomentar els principis mediambientals a l’escola i organització d’activitats com per exemple el let’s clean up.

7.- Dinamitzar la cartellera verda (notícies del medi ambient).

8.- Conscienciar als companys de la importància de mantenir l’aula neta, ordenada i també el pati.