NOU CURRÍCULUM A L’EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA
Què vol dir aprendre amb sentit?
Aprenem amb sentit quan apropem l’escola a les situacions, qüestions i problemes reals de la vida quotidiana. Aprendre amb sentit implica que les persones aprenents sàpiguen mobilitzar els aprenentatges adquirits per respondre als principals desafiaments a què haurà de fer front al llarg de la seva vida, la meta no és la mera adquisició de sabers, sinó aprendre a utilitzar-los per solucionar necessitats encarnades en la realitat.
Volem que l’alumnat aprengui amb sentit per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat d’oportunitats i la igualtat real i efectiva. Una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives, sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques i més democràtica.
Educació Infantil: DECRET 21/2023, de 7 de febrer, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació infantil
Amb l’ajuda d’aquesta guia podreu fer un recorregut per a conèixer les característiques i les oportunitats de reflexió pedagògica que ens ofereix el nou currículum de l’educació infantil:
Primària: Nou DECRET 175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica:
Podeu consultar les idees clau del currículum a través del següent enllaç:
https://www.youtube.com/watch?v=Cr6w0Y8ta1k&t=35s
A la següent guia trobareu informació sobre les idees clau del currículum, l’organització dels aprenentatges, l’observació del progrés dels infants, el seguiment i l’avaluació dels aprenentatges i les situacions d’aprenentatge a Primària. També podreu fer un recorregut per a conèixer les característiques i les oportunitats de reflexió pedagògica que ens ofereix el nou currículum de l’educació bàsica.
https://projectes.xtec.cat/nou-curriculum/educacio-basica/guia-de-leducacio-basica/