Educació emocional

Entendre la importància de sentir-se emparat emocionalment i físicament en les primeres etapes de la vida és el motor que ens mou a apostar per aquest treball amb els infants. Així i tot, sigui quina sigui l’etapa de la vida, en la qual ens trobem sempre és un bon moment per recuperar aquesta proximitat que ens ajuda a retornar a un benestar intern.

Les emocions estan presents a les nostres vides des de que naixem i juguen un paper molt important en la construcció de la personalitat i integració social. Petits i grans vivim les emocions en qualsevol espai i temps, amb la família, amics i amigues, amb el nostre entorn, entre iguals,…

L’educació emocional adopta un enfoc de cicle vital i el seu treball enriqueix el creixement personal, genera més comunicació i empatia, il·lusions compartides, influeix en la motivació de l’alumnat, crea un clima adequat per a l’aprenentatge afavorint el diàleg i el respecte…

El treball que es duu a terme en el cicle d’infantil i en el primer curs d’educació primària se centra en les dues primeres competències emocionals: la consciencia emocional i la regulació de les emocions. El treball d’aquestes competències garanteix que els infants adquireixin totes les habilitats personals i necessàries per fer una bona resolució dels conflictes així com crear un bon ambient de convivència a l’aula i a l’escola

Si durant la infantesa construïm una base emocional forta i uns bons vincles afectius, en el viatge per la vida seran capaços de superar qualsevol terratrèmol i molt especialment el que es generarà en l’etapa de l’adolescència.

“Mentre els fills/es siguin petits/es dóna’ls arrels profundes, quan hagin crescut, dóna’ls ales”.

Ampolles pessigollesAmpolles pessigolles

Parlem de Conflictes

El Cor de l’Escola és el Cor de Tots

El Pot dels Bons Moments

La Caixa de la Calma

El Pot dels Petons

La Por

Tranquil