Festes, sortides i colònies.

Si volem que cada criatura desenvolupi la seva la capacitat de mirar-se el món amb curiositat i de formular-se preguntes amb claredat i originalitat sobre fets i fenòmens del medi natural, social o tecnològic i sobre les interrelacions que s’hi estableixen, hem de propiciar vivències reals en que això es produeixi. L’aprenentatge ha de ser contextualitzat sempre que sigui possible, doncs és la pròpia experiència viscuda la que permet a l’alumnat assolir els aprenentatges de forma més significativa. Tant les sortides com les colònies ens ajuden a treballar de forma pràctica, entrant en contacte amb el tema d’estudi.

Al llarg del curs cada tutoria organitza entre una i tres sortides de tot un dia. Algunes estan vinculades a temes que ja s’estan tractant a l’aula i d’altres es plantegen per a iniciar un projecte nou. També es fan sortides de caire cultural i algunes són purament lúdiques. Les colònies, en principi, es fan a cada curs a partir d’I4.

Paral·lelament, l’escola participa tots els cursos en el Programa d’Animació Educativa de l’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, seleccionant aquelles activitats que s’ajusten als objectius de la Programació General Anual. El PAE ofereix un llistat ben extens de
propostes relacionades amb diversos àmbits: arts escèniques i visuals, convivència, ciutadania i equitat, educació ambiental, esports, patrimoni i oferta museística, salut i tecnologia. Algunes d’aquestes activitats es fan a la mateixa escola i d’altres es fan en diferents espais públics de la ciutat.

FESTES

SORTIDES