Biblioteca

La biblioteca de la nostra escola és un espai educatiu i dinàmic des del qual oferim recursos i estratègies per a donar suport als aprenentatges.ㅤ

Per això treballem amb diversos objectius. Principalment, des de la biblioteca escolar ens proposem estimular el gust per la lectura:
  • Anem a la biblioteca una sessió cada setmana.
  • Fem activitats de lectura individual i col.lectiva.
  • Tenim biblioteques d’aula.
  • Compartim les nostres lectures amb tota la classe i recomanem els llibres que més ens agraden.
  • Tenim padrins i padrines de lectura.
  • Ens visiten la Ratoliva, contacontes, talleristes.
  • Participem en el programa d’Autors a les aules, de la Institució de les Lletres Catalanes

La competència lectora és fonamental pels processos d’aprenentatge. Per aquest motiu, cal potenciar l’hàbit lector, per millorar progressivament la fluïdesa i la comprensió lectora:

• Comptem amb un fons variat per a gaudir de la lectura en diversos formats: llibres d’imaginació classificats per franges d’edat, llibres de coneixements, de poesia, de teatre, còmics, revistes, el diari Ara i 6 ordinadors amb accés a internet.
  • El servei de préstec ens permet gaudir dels llibres de la biblioteca a les aules i a casa.

Apliquem estratègies de cerca i gestió de la informació per a adquirir coneixement propi i desenvolupar la competència informacional:

• Fem formació d’usuaris i usuàries amb la CDU per a poder localitzar i seleccionar informació de tota mena de documents (llibres, revistes i material digital),amb esperit crític.
  • Després de recollir les dades, cal comprendre’n el contingut i saber-lo comunicar.
ㅤㅤ

Des de la biblioteca, també es dinamitzen activitats per a afavorir la sensibilització cultural de l’alumnat:

• Recordem dates assenyalades o efemèrides.
  • Col·laborem en les festes i diades que s’organitzen a l’escola i, molt especialment, en la diada de sant Jordi i en la celebració dels Jocs Florals.

Les famílies també participen en el projecte de la biblioteca escolar:

• Organitzen l’hora del conte.
  • Col.laboren en el manteniment de la biblioteca.
  • Representen obres de teatre en diades assenyalades.

Si voleu tenir més informació sobre la biblioteca de la nostra escola, podeu consultar el

La biblioteca també compta amb un blog propi que es diu BIBLIOITACA, on regularment es publiquen notícies sobre les activitats que s’hi porten a terme i es fan recomanacions de lectures. El blog també us ofereix enllaços a altres webs relacionades amb la literatura infantil i les biblioteques escolars: