Al cicle d’educació infantil i a cicle inicial s’organitzen ambients d’aprenentatge algunes tardes a la setmana, per a treballar els objectius de les etapes corresponents d’una forma més oberta i global.
Els ambients d’aprenentatge són entorns estimulants de lliure circulació, on les nenes i els nens escullen activitats segons els seus interessos i les seves motivacions particulars. D’aquesta manera, construeixen aprenentatges seguint el seu propi ritme i el seu propi criteri: circulen de forma autònoma, interactuen amb els materials, descobreixen les seves possibilitats i comparteixen les descobertes que fan amb la resta de canalla del seu cicle. L’infant és el protagonista, decideix sense demanar permís, sense por a equivocar-se, sense comparacions. La barreja d’edats afavoreix la col·laboració i l’ajuda mútua.
Les mestres organitzen i revisen contínuament aquests espais amb l’objectiu d’estimular la curiositat i les vivències de la canalla amb materials atractius i de qualitat, però dins de l’aula passen a un segon terme. Observen i vetllen perquè es respectin les normes. Acompanyen cada nena i cada nen en funció de les seves necessitats i només intervenen quan convé. La mestra pregunta i promou ocasions d’aprenentatge.
-
Experimentació
-
Joc simbòlic
-
La calma
-
Art
-
Moviment
-
Modelatge
- Teatre
- Construccions