Ambients d’aprenentatge

Al cicle d’educació infantil i a cicle inicial s’organitzen ambients d’aprenentatge algunes tardes a la setmana, per a treballar els objectius de les etapes corresponents d’una forma més oberta i global.

Els ambients d’aprenentatge són entorns estimulants de lliure circulació, on les nenes i els nens escullen activitats segons els seus interessos i les seves motivacions particulars. D’aquesta manera, construeixen aprenentatges seguint el seu propi ritme i el seu propi criteri: circulen de forma autònoma, interactuen amb els materials, descobreixen les seves possibilitats i comparteixen les descobertes que fan amb la resta de canalla del seu cicle. L’infant és el protagonista, decideix sense demanar permís, sense por a equivocar-se, sense comparacions. La barreja d’edats afavoreix la col·laboració i l’ajuda mútua.

Les mestres organitzen i revisen contínuament aquests espais amb l’objectiu d’estimular la curiositat i les vivències de la canalla amb materials atractius i de qualitat, però dins de l’aula passen a un segon terme. Observen i vetllen perquè es respectin les normes. Acompanyen cada nena i cada nen en funció de les seves necessitats i només intervenen quan convé. La mestra pregunta i promou ocasions d’aprenentatge.

Aquests són els ambients que tenim actualment a l’escola a educació infantil:
  • Experimentació
  • Joc simbòlic
  • La calma
  • Art
  • Moviment
  • Modelatge
  • Teatre
  • Construccions