Història

Quan parlem de l’Alexandre Galí, ens referim a una institució amb història situada al barri de Sant Ildefons, a la ciutat de Cornellà de Llobregat. Originàriament anomenada Sant Ildefons va ser creada el 1961 degut a l’onada immigratòria dels anys 60-70 provinent de la resta d’Espanya. Actualment, té 63 anys de trajectòria, els últims 37 dels quals se situen dins la xarxa pública (integrat l’1 de novembre de 1987, segons decret 196/1988 de 19 de juliol de 1988).

El juny del 2010, l’escola va patir una remodelació arquitectònica que fusionava dos edificis. L’edifici de l’escola és propietat municipal.

En l’actualitat, l’escola Alexandre Galí reflexa fidelment la diversitat de procedències i cultures del barri on es reuneixen alumnes de l’Equador, Colòmbia, Perú, Xile, Guinea, Marroc…