UNA FESTA DE TOTS, PER A TOTS, NADAL A L’ESCOLA

Aquest any ens vam proposar que la nostra festa de Nadal a l’escola, més que mai, fos una festa per a tothom i vam començar per aconseguir que fos en un espai més gran, el Casal Can Tintorer, molt a prop del Maria Felip, per poder representar d’una manera més còmoda tot el que us volíem ensenyar.

Una festa per a tothom volia dir que tots ens veiéssim representats, per això la coreografia que va obrir l’espectacle es deia “Un Nadal de Colors”, on tots els colors del món lluïen amb la mateixa intensitat… francesos, anglesos, italians, xinesos, musulmans, jueus… Les aules 2,3 i 4 ho van estar preparant des del seu taller d’expressió durant tot el mes de novembre i desembre i s’ho van passar molt bé durant els assaigs i intentant entendre el que significava.  També el final de festa el vam tancar amb una dansa grega per significar que el Nadal es pot celebrar de maneres molt diferents i que totes son amables. Un ball en rotllana, tots agafats de la ma, on a ritme de “El meu cosí grec”, ens vam transmetre, els uns i els altres, les ganes de començar les festes amb molta energia i ganes de compartir.

Entre mig, vam poder gaudir d’uns espectacles meravellosos on els nois i noies de les aules 5 i 6 van fer suport a les aules dels més petits… Van llegir un poema nadalenc de Miquel Martí i Pol acompanyat de llenguatge de signes mentre que els mes petitets, molt il·lusionats, decoraven no un arbre de Nadal, decoraven… L’arbre de Nadal. Carregat de regals i somnis per a tothom. També els mes grans ens van fer delirar amb el que ja és un clàssic per aquestes festes “All i want for Christmas is you” i amb el muntatge del audiovisual de la Nadala “Quan somrius”, que cada vegada que el veiem i el sentim, ens roba aquesta expressió i estat d’ànim que hauriem de conservar sempre.

L’aula 3 va estrenar per a les nostres families i amics el seu vídeo terrorífic que van realitzar durant el primer trimestre com unitat didàctica, ens van recordar moments passats durant aquests primers mesos de curs i va ser molt divertit… un treball magnífic i complex que se’n va saber sortir amb molt bona nota per part dels seus creadors: l’Anna, la Naiara i el Jordi. Els seus actors, espectaculars.

L’aula 4, ens va voler recordar que el fred arriba, que li donem la benvinguda amb el bonic” Ninot de neu” que van muntar pas a pas, amb precisió, amb estima, amb alegria, amb comprensió, amb caliu… com ells i elles fan sempre les seves coses. Ens va encantar, va ser un moment màgic de la vetllada.

Com sempre, donem les gràcies a l’AFA pel magnífic esmorzar nadalenc que ens van preparar i a l’Ajuntament de Gavà per facilitar-nos l’espai i per l’amabilitat del seu personal que ens va acollir.

Bon Any ple de fantàstics projectes per a aquesta petita gran família que formem tots i totes, us deixem amb les imatges i els vídeos.

CLICA PER VEURE LES IMATGES DE LA FESTA DE NADAL

CLICA PER VEURE ELS VÍDEOS DE LA FESTA DE NADAL