TORNEM DE LES VACANCES AMB GANES DE CIÈNCIA

Bona tarda, famílies

Primer de tot bon any, esperem que el Pare Noel i els reis mags d’Orient s’hagin portat bé i hagin omplert d’alegria i joia totes les llars.

I, per continuar, volem explicar-vos la nostra experiència el passat dimarts 9 de gener. Vam tenir la sort d’anar d’excursió al museu de la ciència Cosmocaixa, un museu ple d’exposicions científiques i activitats interactives ubicat dins d’un edifici modernista a la ciutat de Barcelona. Vam veure dinosaures, vam jugar al joc del memory contra un robot, vam poder tocar un bloc de gel gegant i, fins i tot, ens vam endinsar a un bosc inundat ple de peixos de diferents espècies i mides.

Una experiència plena d’estímuls que afavoreix l’experimentació i, a més, ens ensenya a aprendre nous conceptes.

A més de visitar el museu, vam poder realitzar dues activitats: Les pedres ballen i Creactivity. Vam fer dos grups i cada grup va gaudir d’una de les activitats.

La primera: Les pedres ballen, era una introducció a la geologia d’una manera lúdica i divertida. Amb el moviment del cos i fent jocs d’equip, ens van explicar la formació de les roques sedimentàries i altres processos geològics que es donen al nostre planeta. D’aquesta manera, vam comprendre que la Terra no és gens estàtica sinó que està en moviment constant. Va ser una manera molt original d’aprendre una miqueta més sobre els moviments terrestres i la formació de les roques.

L’activitat que va fer el segon grup, anomenada Creactivity, estava basada a fomentar la creativitat dels nostres alumnes. Dintre d’una sala exclusivament per nosaltres, ens van deixar a l’abast tot de materials manipulatius i plàstics perquè poguéssim elaborar les nostres creacions. La sala estava dividida en 5 racons: el racó de les coses que volen, amb tres columnes d’aire per fer volar les creacions, el racó de les rampes i les bales, ple de materials per elaborar camins i circuits per fer rodar bales petites i grans; el racó del Slow Motion, per fer audiovisuals a càmera lenta amb diversos ninos; el racó de les ombres i per últim el racó mecànic, amb petits motors i botons per fer funcionar les nostres creacions, mitjançant connexions per cable.

Una activitat que van gaudir molt tots els alumnes, ja que despertava la seva creativitat sense cap límit i amb un munt de materials i idees a l’abast. Tot un èxit.

En acabar ens vam dirigir a la zona de pícnic exterior on vam acabar de passar el dia fins que arribés l’autocar per anar cap a l’escola.

Va ser un dia fantàstic, on el temps ens va acompanyar i on tots vam poder emportar-nos un tastet de ciència cap a casa!!

Seguidament us deixem algunes imatges de la jornada