Recordem Carnaval 2024?

Ja han passat uns dies des de l’esbojarrada setmana de carnaval on l’escola es converteix durant uns dies en una desfilada de consignes manades pel rei Carnestoltes, que aquest any no ha pogut venir a l’escola, però ens les va enviar per mail i nosaltres les hem seguit com bons engrescadors que som.

Com ens anàvem a perdre venir un dilluns al cole amb bata i sabatilles? ben calentets i còmodes, i un dimarts portar un cap ben divertit i deixar de pentinar-nos com cada dia? i el dimecres plens de plomes, de tots els colors i mides i, ja arribant al dijous, la nostra tradicional gala d’elegància, vestits amb corbates, faldilles de seda, llaços llampants i maquillatges sofisticats, una bogeria de setmana!!!

El divendres, el gran dia de la festa de Carnaval, per fi vam poder mostrar les nostres disfresses, aquest any elaborades a l’escola i fruit de tota una situació d’aprenentatge  en connexió amb el lema d’aquest curs “Salvem la nostra Terra“. Cada aula va fer una representació relacionada amb els elements que formen el nostre planeta i que, evidentment, hem de preservar entre tots.

L’aula 1 va representar les energies que fan moure el nostre món, l’energia eòlica, l’elèctrica…unes veritables obres d’enginyeria, l’aula 2 va fer un petit homenatge a la fusta disfressant-se de Pinotxo, l’emblemàtic titella creat per Geppetto, un fuster italià d’un conte meravellós, l’aula 3 ens va representar el foc, quasi ens cremàvem quan ens apropàvem a ells amb els seus colors vermells i ataronjats, l’aula 4 la terra, un trossets preciosos de terra d’on pot brotar qualsevol vegetal amb ganes de viure, l’aula 5 el vent, vent que mou muntanyes i ens transporta a mons imaginaris i l’aula 6, els escafandristes més entusiastes del món amb una missió: salvar els nostres fons marins.

Bé, el Carnaval ha estat la primera estació dels nostres elements terraquis, properament a la setmana cultural que celebrarem per Sant Jordi continuarem profunditzant en aquesta gran fita de conscienciació de tenir cura del nostre entorn natural cada dia de la vida.

Per finalitzar us recordem que el divendres de Carnaval, ens va acompanyar una miqueta de pluja i no vam poder realitzar un trajecte llarg de rua pels carrers de Gavà, però en una petita treva vam poder fer un petit camí súper divertit pel carrer de la nostra escola. A la tornada ens vam trobar amb la gran sorpresa de gaudir  dels balls de carnaval preparats per l’alumnat de l’escola Joan Salamero, els nostres veïns, i amb els que compartim alguns alumnes de l’escola, un ambient de dansa tots els dijous.

Vam acabar amb un pica-pica, que l’AFA de la nostra escola, sempre ens regala i del que gaudim tots plegats, famílies, amics i alumnat. Moments divertits de retrobament i bona gresca!!!

Espe García Ciércoles