LA NOSTRA SETMANA CULTURAL ENS AJUDA A PENSAR EN EL MÓN DELS INFANTS REFUGIATS

A la tornada de les vacances de primavera, ens hem trobat amb un munt d’activitats al voltant de la celebració de la nostra setmana cultural que, tradicionalment, sempre esdevenim per Sant Jordi.

Els més grans de l’escola van començar el dimarts, 23 d’abril, amb un passeig per la Rambla de Gavà tafanejant llibres i roses de mil formes i colors, mentre els més petits, van interaccionar amb els racons de contes de l’escola i  amb el taller de “Fes una rosa” per tal d’arribar a casa, al final de la jornada, amb ella a la mà. Ja per la tarda vam poder gaudir, com ja està sent una tradició que no volem perdre, de la representació de la Llegenda de Sant Jordi a càrrec dels papis i mamis de l’escola Marcel·lí Moragas i, com sempre, de la grata acollida dels seus professors i professores amb els que compartim el projecte “Compartir moments”  que cada curs creix i es fa més ferm.

Ja avançant durant la setmana cultural,  amb la idea de donar sentir a les activitats programades , vam voler fer l’ullet, un ullet de comprensió i solidaritat, al món dels nens i nenes que viuen en una situació de desplaçament de les seves llars per problemes insostenibles  en els seus països d’origen. Per això, el dimecres vam veure uns vídeos que ens ensenyaven com aquests infants han de passar per la situació de perdre, moltes vegades, tot allò que estimen, per exemple, les seves joguines. Agrupats i compartint companys i companyes de diferents aules, ens vam animar a viure l’experiència de crear joguines amb materials reciclats i jugar amb elles distanciant-nos, per una estona, de les més sofisticades a les que estem acostumats. Futbolí, pales de ping-pong, cordes de saltar, trens, avions, dracs engolidors de pilotes, tots fets utilitzant cartrons, papers, taps, ampolles de plàstic, tetra-brics, pals… ens van fer passar una tarda de dijous molt divertida i ens van ensenyar que la creativitat, a partir de poca cosa, ens ajuda a compensar el que de vegades ens manca.

El divendres per la tarda vam fer la cloenda de la setmana amb l’estrena del “Somni de Jamila”, una obreta de teatre que els alumnes de les aules 2 i 5 amb molt esforç i il·lusió, han estat assajant  aquests darrers mesos, per explicar-nos la història d’una nena refugiada que ens els seus somnis busca una nova llar on poder trobar tot allò que ha perdut.  Vam convidar als alumnes de tercer de l’escola M. Moragas dins del nostre programa de Jornades Inclusives i tots plegats vam gaudir d’una vetllada escènica molt emotiva i que, seguidament, van tancar les alumnes de l’aula 6 amb unes coreografies i cançons a dalt de l’escenari  que van ser molt aplaudides i van donar un toc de fi de festa. També alguns dels alumnes més grans van fer una col·laboració tècnica en el desenvolupament de l’obra de teatre, els hi estem molt agraïts perquè ens ensenyen que sempre estan disposats a compartir moments amb els més petits i petites de l’escola.

Us deixem algunes imatges de la setmana i en breu, penjarem el vídeo de l’obra de teatre que el Jordi ens està acabant de muntar. Gaudiu-les!!!

CLICA AQUÍ PER VEURE LES IMATGES DE LA SETMANA CULTURAL