Els ambients amb l’escola Marcel·lí Moragas, les aules 1 i 2 compartim moments

Un any més, els alumnes de les aules 1 i 2 de l’escola Maria Felip han tornat a compartir amb els alumnes del col·legi  Marcel.li Moragues, espais d’aprenentatge, de joc i de convivència

Tots els dijous al matí, des de febrer els alumnes més petits de l’aula 1 baixàvem contents, i·lusionats a l’altre “cole” (nom que familiarment utilitzem per referir-nos al Marcel.li Moragas a passar-ho bé, a compartir materials, moments d’oci, de joc, experiències enriquidores de treball i de relació.

El grup estava format per 5 alumnes amb edats compreses entre 5 i 9 anys. Dos d’aquests cinc alumnes, era el primer any que anaven, els altres tres, ja portaven algun any baixant.

Aquest curs vam decidir dividir el grup en dos subgrups de 2 i 3 alumnes i, amb l’acompanyament d’un referent de l’escola, han assistit de manera rotatòria als diferents ambients: ambient de construccions, de modelatge, d’experimentació amb aigua, de llum, de pintura.

Hi havia més ambients programats com el de” psicomotricitat fina” o el de” Mini mons” als que no hem pogut  assistir a conseqüència de la suspensió de les classes pel COVID 19. Aquest ja  els farem el proper curs.

Aquest  curs ha acabat però ens agradaria tornar a dir que valorem aquesta  experiència com molt positiva i enriquidora, ja que ens ofereix la possibilitat de gaudir de moments, d’experiències que d’una altra manera no podríem viure. Per tot això, ens agradaria que aquest projecte continués i que nosaltres forméssin part d’ell.

També els alumnes de l’aula 2 han pogut gaudir, un curs més, d’aquest gran projecte “Compartim moments” amb l’escola Marcel·lí Moragas. Com ja ha explicat la Trini, just quan iniciàvem el nostre quart ambient programat per aquest curs: “Fem fang”, vam haver de confinar-nos.

Repassant tot el que ens va donar temps de fer fins aquest moment i des de tots els dimarts del mes d’octubre, només queden records molt entranyables caracteritzats per les relacions, cada vegada més fermes, que s’estableixen entre els companys i companyes de les dues escoles, per l’espontaneïtat de gran part de l’alumnat del Marcel·lí Moragas que s’ofereixen a ser alumnes tutors/es dels nostres nens i nenes ajudant-los en tot i mostrant-los la seva simpatia i acolliment , pels moments en que hem valorat els canvis que han reflectit molts dels nostres nois i noies en quant a prestar més atenció a referents que no son els habituals, a saber respectar l’espai de treball, a saber compartir materials, a adaptar-se a noves dinàmiques… ha hagut una evolució, en general, molt positiva en referència al curs passat i estem més que satisfets, estem feliços de veure com aquest projecte cada curs es fa més gran i més de tots.

Tot això ho hem viscut fent ciència, fent dibuix, fent pintura, fent fang, ens ha mancat robòtica i informàtica, però el curs vinent està a prop i tornarem a engegar amb nous projectes.

Sentim molt que els nens i nenes de tercer curs del M. Moragas no han pogut participar en les nostres “Jornades Inclusives” a la nostra escola que, enguany, consistien en participar en un escape school dedicat a l’stop bullying, ho tenim tot preparat per quan ens puguem tornar a trobar, de ben segur que serà molt divertit i seguirem aprenent molt sobre convivència de la bona. També els petitets de primer curs no han pogut gaudir de l’activitat de “Fem paper reciclat a la nostra escola” que teníem programada per juny, la traslladarem a la tardor si el Covid ens deixa!!!

El que sí que vam poder compartir és una activitat molt divertida, amb els alumnes de segon, participant a la Jornada dels jocs tradicionals de Gavà com ja us vam explicar en un darrer article.

Com sempre, us deixem imatges dels ambients que hem participat, de l’ambient de fang no vam poder captar cap donat que només vam poder gaudir d’una sessió.

CLICA AQUÍ PER VEURE IMATGES DELS AMBIENTS