APRENEM SIGNES

Benvinguts/es a l’espai,

APRENEM SIGNES

L’ésser humà, independentment del fet que compti amb una discapacitat i es trobi en situació de dependència, es comunica fent ús dels recursos que li proporciona el cos. Així doncs, per mitjà de moviments del cap podem afirmar o negar que una cosa ens agrada, i per mitjà de la mirada o assenyalant objectes reals i/o persones de l’entorn, ja sigui per mitjà de qualsevol part del cos (dit, mà, braç, cama, llengua…) podem indicar els objectes o les persones de l’entorn amb finalitat comunicativa. Aquest gestos naturals són apresos amb força facilitat per usuaris en situació de dependència i s’han de mantenir i potenciar.

Per aquest motiu , els professionals de l’escola Maria Felip hem decidit elaborar aquest espai d’aprenentatge. Un espai accessible a tothom, famílies, alumnes i amics.

Molts dels nostres alumnes, faran ús de gestos idiosincràtics. Aquests són gestos que es creen en el clima proper o familiar de la persona en situació de dependència, que serveixen per comunicar-se amb els seus familiars i interlocutors habituals, però que no tenen un significat comunicatiu per a les persones fora d’aquest entorn. Per exemple, una persona pot tocar-se el nas per indicar que té fred i pot tocar-se l’orella per indicar que té calor.

Donat això, us presentem aquest projecte amb contingut adaptat a les necessitats de l’alumnat, variat, divertit i que els permeti familiaritzar-se i créixer en el món dels signes, treballant des del sistema de comunicació bimodal (o comunicació simultània (CS)), un sistema de comunicació augmentatiu que requereix l’ús de signes manuals que acompanyen el discurs oral.

En aquest espai, trobareu:

CONTES   CANÇONS    VOCABULARI   BÚSTIA DE SUGGERÈNCIES

El primer bloc temàtic a treballar serà:  LES RUTINES DE CASA.

El material que trobareu és el següent:

• Vídeo 1: Vocabulari rutines de casa.

Podrem aprendre el vocabulari bàsic que utilitzem en el nostre dia a dia. Des de que ens aixequem al matí, fins que marxem a dormir:

• Vídeo 2: Les aventures de Maria Felipa.

Voleu conèixer a Maria Felipa? Voleu saber què fa durant el dia?

En aquest conte, podreu aprendre totes les activitats que realitza la nostra adorable amiga, Maria Felipa.

• Vídeo 3: José se lava las manos.

En aquest vídeo, podrem aprendre a través de José, quin es el procediment per rentar-nos les mans correctament.

• Vídeo 4: Practiquem els signes matí i nit

Voleu practicar un dels signes que més han sortit en els vídeos anteriors? Aquí us deixem una activitat interactiva per a que entreneu a casa.

Teniu preguntes, suggerències, voleu que tractem algun tema específic…?

Des de l’escola us animem a formar part d’aquest espai. Escriviu-nos als comentaris de la web: tant suggerències i idees de blocs temàtics a treballar, com dubtes i qüestions a resoldre.

Tots junts, Aprenem signes!

1. Joanna

Hola! Soy Joanna mamá de Nerea, nos encanta vuestros videos y a Nerea le hace muchísima ilusión poder veros a través de los vídeos. En el confinamiento hemos aprovechado a aprender un poquito de la lengua de signos y así entre Gerard y yo enseñar a la Nerea, ya sabemos los días de la semana, los meses del año y algunos animales. Seguir con los vídeos que nosotros en casa os seguiremos!! Un saludo para todos!! Ya queda un día menos!!

1. Lucia

Hola Joanna!! Muchas gracias!! Estad atentos que iremos colgando cositas nuevas cada semana!! Y si tenéis algún tema que queráis que hagamos, decídnoslo y lo hacemos!
      Pronto os mandaremos retos para que nos enviéis vídeos de cómo vais signando y practicando!
      Un abrazo grande!

1. Joanna

Hola Lucía!!, Pues si me gustaría que hicierais lo que hemos aprendido por qué lo hemos aprendido en castellano y leyendo en alguna información h leído que pueden variar en según qué sitios nosotros las señas las hacemos en castellano pero la acompañamos verbalmente en catalán y no sé si es correcto si así es la manera correcta o no. Intentaré grabar un vídeo y ya me diréis ok! Gracias! Un saludo.