Qui som?

L’escola Francesc Bellapart acull alumnat de 3 a 21 anys amb diversitat funcional, previ dictamen de  l’EAP.

La derivació a l’escola es fa mitjançant dictamen de l’Equip d’Assessorament Psicopedagògic, amb el vist i plau de la Inspecció i la resolució de la Delegació territorial d’Ensenyament.

Com a escola pública ens organitzem per etapes tenint en compte de forma orientativa l’edat cronològica de l’alumnat que correspon a cada una de les etapes educatives (infantil, primària i secundària).

L’etapa d’infantil correspon a infants d’entre 2/3 anys fins els 7/8 anys, la seva finalitat és el desenvolupament de les capacitats: aprendre a ser i actuar de forma cada vegada més autònoma, aprendre a pensar i a comunicar, aprendre a descobrir i tenir iniciativa i aprendre a conviure i habitar el món.

L’etapa de primària correspon a nens i nenes entre 7/8 anys fins els 13/14 anys, la seva finalitat és potenciar les competències comunicatives, motrius, socials, d’autonomia i les de coneixement del medi. D’altra banda, també es treballen les competències més instrumentals com matemàtiques, llengua i  TIC, entre d’altres.

I per últim, l’etapa de secundària es divideix en dos itineraris progressius:  els i les joves que tenen entre 13/14 anys i 21 anys cursen l’etapa secundària centrada en la transferència dels aprenentatges instrumentals adquirits a activitats funcionals i de servei a la comunitat educativa, potenciant l’autonomia personal, social i comunicativa; el segon itinerari dels 18 fins als 21 anys esdevé el projecte de Transició a la Vida Adulta. Aquesta última etapa té com a finalitat, a més de potenciar les diferents competències, facilitar la transició a la vida adulta autònoma per promoure la inserció activa a la societat, així com també facilitar la transició laboral dels alumnes a activitats professionals adaptades a les seves capacitats. Hi ha alumnat que no fa TVA i es queden a secundària fins als 20-21 anys ja que no poden assolir els objectius de transició a la vida adulta.

L’objectiu al llarg de l’escolaritat obligatòria (etapa de primària i secundària i TVA), serà l’assoliment en un grau suficient de les vuit competències bàsiques.