Una mica d’història

L’escola Esperança va ser la primera escola d’Educació Especial de la província de Lleida i durant una dècada va ser l’únic centre d’aquestes característiques.

Va ser creat als anys 60 per un grup de pares i mares de nois i noies amb retard mental que volien que els seus fills i filles rebessin una educació. Aquest centre que disposava d’un internat es va convertir, en anys posteriors, en un “Patronato” conformat per la iniciativa privada (els pares i les mares fundadors), una entitat financera (la Caja de Ahorros y Monte de Piedad de Lérida “Montepío”) i l’Administració Educativa (Ministerio de Educación y Ciencia).

Representants d’aquestes tres entitats constituïen l’òrgan rector del Centre.

A la dècada dels 80 el Centre va passar a ser de titularitat de la Caixa de Pensions de Barcelona “la Caixa” (entitat que va absorbir el “Montepío”) i concertat amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El dia 16 d’octubre de 1991, i per acord del titular (la Caixa), el Departament d’Ensenyament i l’Ajuntament de Lleida, el centre es va convertir en centre públic.

Actualment, el nostre centre conviu amb 4 centres més d’educació especial, ubicats a la ciutat i que tots ells escolaritzen alumnes de la comarca del Segrià i de la Franja.