Qui som

La ZER “PORTS-ALGARS” està constituïda per les tres escoles dels pobles següents: ARNES, CASERES i PRAT DE COMTE.
L’escola LA MIRANDA d’Arnes en que actualment s’imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil i Primària fou construït en la dècada del 60. Fins al curs 1993/94 sols constava de tres aules i un estat de conservació deficient durant aquell curs es van dur a terme obres d’ampliació i remodelació. Es va ampliar l’edifici existent, dotant-lo d’una Aula d’Educació Infantil, biblioteca, sala d’usos múltiples i despatx de direcció. Es va rehabilitar l’edifici antic, canviant finestres, instal·lant calefacció, etc… amb el qual ara l’edifici del col·legi reuneix unes condicions òptimes per a l’exercici de la tasca docent.
Al mateix temps els pares, amb el pertinent permís dels SS.TT. es van fer càrrec de la construcció d’una pista d’esports al pati de l’escola que permet desenvolupar la classe de gimnàstica i esports sense haver de sortir del recinte escolar.
Actualment l’escola consta de tres unitats en funcionament: una d’Educació Infantil i dues de Primària que comparteixen varis nivells educatius.Les tres mestres tutores són definitives A més, té una mestre de Religió amb una dotació horària de 7,25h al centre, de les quals 5,75h són lectives i 1,5h de permanència.

L’escola LA GESSERA fou construïda l’any 1967, és un centre incomplert que imparteix Educació Infantil i Primària. El personal docent del centre està format per dues mestres definitives, una d’infantil i l’altra de primària. A més, té un mestre de Religió amb una dotació horària de 7,25 h al centre, de les quals 5,75h són lectives i 1,5h de permanència.
El Centre està ubicat a la part alta del poble, al carrer de les Eres. L’edifici escolar consta de planta baixa i primer pis. A la planta baixa està la classe d’Educació Infantil, la classe d’Educació Primària, la sala de mestres, el despatx de direcció, els lavabos, i la Biblioteca. Al primer pis hi ha una sala d’usos multiples i habitacions que es destinen a magatzems de l’escola. També hi ha un gran pati on hi ha una pista poliesportiva.
L’edifici està al mig del pati i això fa que les dues classes tinguin zones de pati separades i ben diferenciades.

L’escola MARE DE DÉU DE LA FONTCALDA fou construïda l’any 1990 i de d’ençà a sofert varies modificacions.
Es un centre incomplert que imparteix Educació Infantil i Primària.
Es fomenta el tracte personalitzat adequat al ritme evolutiu i capacitats de cada alumne.
El personal docent del centre està compost per 1,5 mestres (una definitiva amb dedicació complerta i l’altra interina amb mitja dotació) una tutora d’infantil i l’altra tutora de primària. A més, té una mestra de Religió amb una dotació horària de 7,25h al centre, de les quals 5,75h són lectives i 1,5h de permanència.
L’escola, situada a la part alta del poble, disposa de biblioteca, dues aules (INF i PRI) i una aula de desdoblaments, despatx de direcció, lavabos, un traster, una pista al pati i una zona de jocs per l’alumnat d’infantil (sorral i tobogan).