Conferència de l’escriptor Esteve Plantada

El passat dimecres 26 d’abril, els alumnes de 4t d’ESO vam anar a la biblioteca a escoltar una xerrada de l’Esteva Planta, un poeta de Granollers.

Primer de tot ens va parlar sobre la poesia en general i ens va fer veure que, encara que no ens n’adonem, estem envoltats de poesia: n’hi ha a la publicitat, a diferents estils de música com el rap…Ens va parlar de Fosca límit, un llibre seu, i ens va explicar com havia tingut la idea d’escriure aquest llibre, és a dir, de pensar el tema dins el qual inclouria tots els poemes. Ens en va llegir algun i ens va dir que tots els poemes tenien un lligam, encara que fos difícil de veure, ja que estaven tots relacionats amb un mateix tema.

També ens va parlar del seu últim llibre que va publicar el 2016, Big Bang Llàtzer. Aquests poemes neixen d’un viatge a Berlín que va fer amb la seva dona per rodar un documental als llocs per on havia passat el pare d’ella abans de morir d’un accident.

Vam gaudir molt de la xerrada. A molts ens va sorprendre que mostrés la poesia que hi ha al rap i que ens llegís una lletra de cançó que era ben bé poesia. Ens va agradar molt que no parlés només dels seus poemes i els seus llibres, sinó que també tractés la poesia en general, la inspiració… A més a més, ens va interessar molt la història que ens va explicar que hi ha darrere dels seus llibres, ja que també ajudaven a entrendre millor algun poema que després ens va llegir i la relació que tenien amb tota la resta del llibre. A la majoria ens va agradar especialment l’últim poema que ens va llegir, que es titulava “Equívocs”. Vam trobar que la xerrada va ser molt interessant i educativa.

Aquesta xerrada amb l’escriptor Esteve Plantada es va realitzar gràcies al suport econòmic de la Biblioteca de la Roca.

ep2b

ep3b