VI Jornada de robòtica

Programa d’activitats de la VI Jornada de Robòtica de l’Institut Sant Andreu

Agraïm la visita dels experts en tecnologies dels àmbits (Consorci, Cesire, Area TAC, UPC  i centres de Barcelona) i especialment a tot l’alumnat per fer possible VI Jornada de robòtica.

Gràcies!

De JORNADA ROBÒTICA 2015

9:00 – 10:00 Rondes classificatòries simultànies

• Curses contrarellotge de robots rastrejadors Picaxe (4t d’ESO)

Cada grup estarà format per dos alumnes. El robot del grup completarà una volta sencera al circuit. En cas que el robot falli en un primer intent, es permetrà un segon intent en segona ronda. Els 8 robots que facin millor temps passaran a la final.

• Lluita de robots de Sumo Lego Mindstorms (4t d’ESO)

Els robots competiran en una lliga. Cada lluita es decidirà en un temps màxim d’un minut. En cas que un robot tregui de la pista el seu oponent, sumarà 2 punts. Si cap dels robots surt de la pista, cada robot sumarà un punt. Els 2 robots que sumin més punts en aquesta lliga passaran a la final.

10:00 – 10:20 Descans per a esmorzar

ELS PREPARATIUS….

10:20 – 11:00 Proves de programació

• Marató de programació (1r, 2n, 3r d’ESO)

Cada grup de 2 alumnes intentarà superar els microreptes de programació proposats. Qui primer ho faci de forma òptima serà el guanyador. En cas que es superi el temps guanyarà el grup que sumi més punts :

• 2 punts per microrepte superat de forma òptima
  • 1 punt per microrepte superat, però no de forma òptima
  • Repte de programació d’un joc per a mòbil (4t d’ESO)

Cada grup de 2 alumnes haurà de programar un joc per a mòbil que es proposarà. Els organitzadors facilitaran els elements gràfics necessaris per tal que els participants només s’hagin de centrar en la programació. Un jurat format per experts decidirà quina és la millor implementació del joc.

11:00 – 11:25 Curses d’obstacles de robots Ollo-Bug (1r de Batxillerat)

Els quatre participants competiran en una Copa. Tant les semifinals com la final es decidiran al millor de tres curses.

11:25 – 11:50 Curses contrarellotge de robots rastrejadors – Final

Cada robot finalista completarà dues voltes al circuit. El robot més ràpid serà el guanyador.

11:50 – 12:20 Lluita de robots de Sumo – Final

Els 2 robots finalistes faran un combat al millor en 3 lluites. Les normes són les mateixes que en la ronda classificatòria.

De JORNADA ROBÒTICA 2015

12:20 – 12:30 Reconeixement als guanyadors de les competicions

Lliurament de diplomes als guanyadors

12:30 – 13:00 Espai TecnoAndreu : Experiències creatives (2n de Batxillerat)