Available courses

Apofitarem aquest espai per recomanar llibres que hagin llegit els alumnes de 4rt de l´ESO
Normas y ejercicios de ortografía española

Espècies. Evolució. Taxonomia. Els regnes.

Hi ha dos motius clars per realitzar aquesta optativa.

El primer és considerar que cada vegada és més freqüent que als centres educatius s’hagin de fer intervencions diverses al llarg de la jornada escolar amb l’alumnat pels problemes de salut, possibles accidents,… que poden ser d’emergència.

En segon lloc i no menys important, s’ha de tenir molt present que la tercera causa d’accidents a Catalunya (es produeixen més de 280.000 accidents domèstics a l’any, sent els col·lectius més afectats els nens i els joves entre 1 i 24 anys) són els accidents, múltiples i diversos, que es produeixen en l’esfera privada, és a dir, a la llar, en les activitats recreatives, en els esports, a l’escola, etc. Són els accidents que s’acostumen a anomenar accidents domèstics. Com que generalment són menys espectaculars i menys greus que els altres, el grau de sensibilització, tant de la societat com de les institucions, és més petit.

L'accident, per definició, és sempre un esdeveniment involuntari i que es produeix d'una manera sobtada, això fa que les persones que en aquell moment hi són presents sentin que han d'actuar d'una forma ràpida i al mateix temps efectiva.

Aquesta optativa s’ha fet amb l'objectiu principal, d'ajudar als nostres alumnes que es puguin trobar en un moment determinat davant d'un accident a encarar aquesta situació de la millor manera possible.
Per facilitar la millor resposta per a cada cas, es farà una classificació dels diferents tipus d'accident en: petits accidents, accidents greus, situacions d’emergència i problemes de salut. Això ja ens dóna pistes de quina actitud hem de prendre davant de cada situació. També hem recollit les coses, senzilles i possibles, que podem fer per millorar la situació i les que no és convenient que fem en cap cas perquè l'empitjorarien. Finalment donem indicacions per si cal derivar la persona accidentada a un servei d’urgències o bé al metge de capçalera.

Per tal de poder dur a terme correctament les primeres cures es disposa d'una farmaciola al Centre. Aquesta optativa s’explica quins han de ser els continguts bàsics d'una farmaciola i el perquè de cada un, com també hi ha alguns consells per utilitzar-los i conservar-los correctament.

Esperem que aquesta assignatura (teórico-pràctica) doni als nostres alumnes una bona guia i que sobretot sigui útil si mai la necessiten.

En aquest espai Moodle trobaràs materials per poder realitzar les teves pràctiques.

lab

Curs del departament de castellà. Creat per Antonio Manuel García

Aquest és un banc de recursos i activitats per a l'assignatura de física i química de 3r d'ESO

taula periòdica

CURS DE FÍSICA I QUÍMICA DE 4t d'ESO
gift
En aquest curs es desenvoluparan activitats interactives utilitzant els anomenats "Applets" que són petits programes que mostren simulacions que l'estudiant pot manipular amb relativa senzillesa.
gift

Assessorament de Joan Domingo en competències bàsiques per l'IES Estela Ibèrica.

Aquest és un espai de recursos per la física de 1r de batxillerat.

espai temps nau

L'astronomia és la ciència que estudia l'univers i els cossos celestes o astres, a partir de la informació que ens n'arriba per la radiació electromagnètica, tant pel que fa a la posició i moviment en l'esfera celeste com pel que fa a la seva natura, estructura i evolució (astrofísica).

En aquest curs trobaràs un munt de recursos.

Aquest és un espai amb recursos per l'alumnat de física de 2n de batxillerat.

forat 2

Curso de Literatura Española