Available courses

La resolució de problemes és una de les destreses bàsiques a desenvolupar durant l’etapa d’educació primària i, alhora, contribueix a l'assoliment de les competències bàsiques i més en concret de la competència matemàtica. Així doncs, és un pilar bàsic de tota programació de l'àrea de Matemàtiques.

Mitjançant la resolució de problemes els alumnes adquireixen formes de pensar, hàbits de constància i curiositat, i seguretat en situacions d’aprenentatges relacionades amb la vida diària. A més, l’habilitat resolutòria o la capacitació en la resolució de problemes té incidència en el perfeccionament general del raonament i en la formació integral de la persona, alhora que amb profundes repercussions per a qualsevol àrea de coneixement donat que es promou el desenvolupament de capacitats com ara : llegir comprensivament, establir un pla de treball, modificar-lo, comunicar el procès i els resultats ...

És per això, que s’ha plantejat una Unitat Didàctica que anomenem "Tinc un problema!" amb la que es fa un recorregut pels diferents continguts matemàtics del currículum del Cicle Superior de l'etapa primària fent especial èmfasi a la seva aplicació en la resolució de problemes, que esdevé l'eix vertebrador d'aquesta proposta didàctica.

És important emmarcar aquesta unitat en la vida quotidiana i la utilització de la resolució en el dia a dia de l’alumne/a.

Aquest curs té com a destinataris els alumnes de sisè curs d'Educació Primària.