Caixa d’aprenentatge “Les plantes i la tecnologia”

Aquest curs a la Comunitat de Grans continuem fent les caixes d’aprenentatge dins de l’àrea de medi. Els alumnes de 4t, 5è i 6è treballen de manera cooperativa, afavorint així un aprenentatge competencial.

En aquest article us presentem una de les caixes, on es treballen sabers del tema de les plantes de manera interdisciplinar amb la competència digital (específicament amb la robòtica) i els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).

Els/les alumnes han de pensar com podem utilitzar la tecnologia amb el món de les plantes (fent un repàs de la caixa d’aprenentatge del curs passat per anar generant idees). Se’ls demana que es centrin amb el tema de l’aigua, que pensin com la tecnologia ens podria ajudar a saber quanta aigua necessiten les plantes per no regar-les en excés i a estalviar aigua, tenint en compte la manca d’aigua que tenim en conseqüència de la sequera.

D’aquesta manera aprenem a programar una placa Micro:bit que ens ajuda a saber l’humitat que té la terra. La connectem amb un sensor d’humitat i la Micro:bit ens dona el número exacte que detecta, i sabem si necessita que se la regui o no. És realment sorprenent!

Projectes internivells CM – L’aigua

L’alumnat de la Comunitat de Mitjans (CM), que són les classes de 1r, 2n i 3r, els dimecres a la tarda treballen medi en grups internivells fent projectes. Durant diverses setmanes consecutives realitzen un dels projectes plantejats, una vegada finalitzat tot el grup passa a fer-ne un altre diferent.

Aquests projectes internivells són una estratègia metodològica que permet treballar de manera competencial, a través de l’aprenentatge entre iguals. Els i les alumnes aprenen d’una manera motivadora construint els seus coneixements, on aquests queden més consolidats i relacionats de manera pràctica amb l’entorn de la vida quotidiana.

El primer projecte que us volem ensenyar és el de l’aigua. Les fotos que veureu a continuació us mostren un tastet del que fem: