Normes de convivència de l’escola

L’acord d’unes normes de convivència, que siguin una referència del que s’espera dels integrants de la comunitat educativa, és indispensable per evitar el conflicte. De forma pràctica els alumnes de l’escola respectaran en tot moment les següents  Normes de Convivència:

• Arribar amb puntualitat a l’escola.
  • Escoltar i seguir les orientacions dels mestres i del personal no docent, amb respecte i consideració.
  • Estudiar i treballar amb interès.
  • Respectar el dret a l’estudi dels altres companys.
  • Respectar els materials dels altres.
  • Tenir cura i emprar correctament el mobiliari i les instal·lacions del centre.
  • Respectar la dignitat, integritat, idees i creences de tots els membres de la comunitat educativa.
  • No discriminar a cap membre de la comunitat educativa per raons de naixement, raça, sexe, o qualsevol circumstància personal o social.
  • Participar en la vida i funcionament del centre.
  • Actuar amb habilitats pacífiques i no violentes per resoldre els conflictes.

En quan als adults i les seves normes de relació i convivència, es evident que tot el que es fa explícit per a l’alumnat és exemple a seguir per part, tant del professorat com el personal no docent, com els pares, mares i tutors legals dels alumnes.

Les notificacions als pares, mares o tutors de conductes contràries a les normes de convivència, faltes o sancions es farà en privat a la tutoria o al despatx, i si es creu convenient amb un altre mestre present.

No es permetrà que ningú aixequi la veu. Aquesta petició la farà el/la mestre/a d’una manera serena. En cas de continuar alçant la veu, se li comunicarà que la conversa s’ajorna per més endavant. Si no s’acaba el tema se’l convidarà a sortir del centre. Una vegada acabat el conflicte s’ha de conversar amb la família per a tornar a iniciar una bona relació i evitar que torni a passar.