Pati

Som una escola pública catalana de 3 línies, que depèn del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona). Actualment hi ha uns 580 alumnes i més de 40 docents.

El nom de l’Escola Santa Creu de Calafell es va posar per primera vegada quan es va inaugurar l’edifici del passeig de la Unió durant el curs 1974-75. Probablement, aquest nom prové del de la parròquia del poble, que està sota l’advocació de la Santa Creu.

Escola

L’any 1977 es va realitzar la primera ampliació i més tard, l’any 1978 es va fer la segona ampliació de l’edifici escolar. Quan, al setembre de 1998, es va posar en funcionament la nova Escola Santa Creu de Calafell, al carrer Joan Nin, aquest primer edifici de l’escola va passar a formar part de l’Institut Camí de Mar, ja que, aleshores, aquest ja s’havia quedat petit degut al gran nombre d’alumnes que va haver d’acollir.

El dia 21 de febrer de 1999 es va inaugurar l’edifici actual de disseny avantguardista. Està dissenyat en una sola planta, sense barreres arquitectòniques i, prioritzant la llum natural amb un conjunt de patis interiors.

L’Ajuntament de Calafell se n’encarrega del seu manteniment i, l’AMPA hi col·labora en moltes activitats que es realitzen durant el curs escolar.