FULLES DE TARDOR

Fa un mes vam anar al riu i coincidint amb els inicis de la tardor vam crear fulles amb  elements de la Natura i que trobàvem pel camí. Vam fer fulles de roure, de til.ler, de Vern, de Moixera i de Cirerer.
Al cap de pocs… Llegeix més»

SABORS, COLORS I TEXTURES

Cada dia a les 12 h, fem una aturada per assaborir i refrescar-nos amb una mica de fruita.
És un temps per preparar l’estomac abans de dinar.
El tast de les fruites de temporada, i a vegades el descobriment de nous sabors, també és un bon moment… Llegeix més»

L’art de la Terra

Són dies bonics per sortir i passejar pel volts de l’escola. El camí del riu sempre ens té tresors preparats,  i aquests dies més que mai, ja que els arbres van deixant anar les seves fulles: verdes, grogues, vermelles, “mig mig, … arrugades, finetes, molles… Llegeix més»

Moments

Les persones s’eduquen entre si, fent, i desfent, provant, compartint, dialogant, experimentant i descobrint.
A l’escola trobem petits, grans moments que ens acompanyen, i ens desperten la curiositat per mica a mica, pas a pas anar-nos fent grans.
Moments d’estar sols, moments d’estar al costat de… Llegeix més»

La senzillesa d’un indret

Busquem sovint la possibilitat de connectar-nos a la natura i gaudir  amb ella.
Dimecres vam reprendré la nostra visita al Roure Gros, on cada vegada que hi som hi trobem un context provocatiu, ple de recerques i de vida.
Sempre hi passen coses diferents. Els infants busquen… Llegeix més»

“Tot és camí des d’ara”.

Ens retrobem de nou com cada setembre, pessigolles a la panxa, emocions a flor de pell.
Després de dies amb la porta de l’escola tancada, aquesta , ara ens brinda noves oportunitats per descobrir, amb nous amics, nous reptes i noves experiències.
Tornarem a escoltar el murmuri… Llegeix més»

BON ESTIU

Després del brogit del curs,   deixem reposar l’escola. Són moltes les històries  que hi hem viscut, que impregnen les quatre parets d’aquest espai  i que ens fa feliços  tantes hores el dia
Els pinzells deixaran durant uns dies de giravoltar sobre el paper, les construccions romandran… Llegeix més»

Repte: Residu 0

Aquesta setmana i dins dels actes de la Setmana de la Natura hem dut a terme una acció conjunta a l’Alt Urgell, aconseguir no generar cap residu d’embolcalls.
Vam fer una nota per avisar els pares que ens havíem fet un propòsit: “La bossa d’embolcalls buida”.… Llegeix més»

LA LLEBRE

El pare de la Laia, avui al matí tallant l’herba s’ha trobat una llebreta al camp.
Devia tenir tanta por que el Santi l’ha pogut agafar i ens l’ha ensenyat. L’hem tingut una estona a l’escola, s’estava molt quieta.
Hem aprofitat per explicar el conte de “La… Llegeix més»

Trementinaires d’honor

Aquest dissabte passat dins dels actes de la XVIII Festa de les Trementinaires, l’escola va rebre el nomenament de Trementinaires d’honor.

Hem recollit aquest guardó en nom de tots vosaltres; nens i nenes (alguns, ara joves), famílies i mestres que des del 2003 heu estat col·laborant… Llegeix més»

EL SORRAL

Fer pastetes, ciment, remenar terra i aigua  és una passió on cada dia, un, dos o tots els infants,  en algun moment o altre del dia ens hi trobem: EL SORRAL.

Fa dies l’equip treballa en una construcció circular, serà una piscina?
L’objectiu no és la construcció,… Llegeix més»

PLANTADA

I de nou ja entrats a la primavera, arriba el dia de la Plantada d’arbres.
Aquest curs hem fet un estudi dels arbres que havien sobreviscuts, i d’aquells que no. així que a l’entrada del Jardí  botànic, hem tret els arbres que estaven morts i n’hem… Llegeix més»

AL BOSC

“Els infants tenen un do especial per trobar arreu racons poètics, que potser un adult ni tan sols veuria”Penny Ristcher

Sovint busquem sortir fora, estar en contacte amb el nostre entorn més natural. Tot passejant ens coneixem i compartim un temps tranquil.
Quan sortim fora sempre… Llegeix més»

JUGUEM AMB LA LLUM

A l’escola la llum i l’ombra és una proposta que desperta molt interès.

On ens podem trobar l’ombra?,
Com es barregen els colors i fan un altre color?
Faig màgia i puc portar els colors de la llum cap al sostre.
Ens podem pintar!!!… Llegeix més»

CARNAVAL

Cada vegada que s’obria la porta, nous personatges apareixien: La família de la princesa de les neus, un pallasso,una família de pirates que buscaven tresors, fades, el bandoler ninja, dràcules, tortugues i altres animalons.
Amb companyia del drac i els gegants vam enfilar una rua cap… Llegeix més»