Tallers, ambients i projectes

TALLERS D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Són tallers intercicle que es duen a terme a tota l’escola un cop per setmana i s’hi treballa la vessant artística i plàstica, experimentant amb diferents tècniques i materials i afavorint la creativitat i l’expressió de l’alumnat.

TREBALL PER PROJECTES

El treball per projectes és una metodologia que es basa en oferir els fonaments que puguin ajudar als nens i les nenes a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també a aprendre a ser crítics. Els projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l’aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb significat per a l’alumne.

A l’escola treballem per projectes a Etapa Infantil i a l’etapa Primària els combinem amb altres metodologies de treball.

TREBALL PER AMBIENTS

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.

Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.

A Etapa Infantil treballem setmanalment amb diferents ambients que permeten experimentar i interaccionar amb els companys dels altres cursos.