Lectura

A l’escola donem molta importància a la lectura i dediquem una estona diària a fer aquesta activitat des de diverses vessants. També hem incorporat les biblioteques d’aula, posant a l’abast un gran ventall de llibres per a tots els nivells. El padrinatge lector és un altre activitat que promovem entre l’alumnat i que afavoreix l’aprenentatge entre iguals.

La lectura a l’escola es fonamenta en els eixos següents:

1. Saber llegir
    L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos. L’aprenentatge de la lectura s’inicia a P3 i s’acaba de consolidar  durant el  Cicle Inicial. En els  cicles posteriors  es continuar el treball de les estratègies lectores, adaptades a les necessitats de cada moment.

1. Llegir per aprendre
    És l’ús de la lectura per a l’aprenentatge. L’alumnat utilitza la lectura com a eina per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements en totes les àrees del currículum.

1. Gust per llegir
    El gust per llegir s’adquireix desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir.