First Lego League

Aquest curs l’alumnat de 6è participarà a la First Lego League (FLL), un projecte que se sustenta en quatre potes principals que donen suport a la seva implantació.

En primer lloc, la creixent demanda de la societat de preparar a l’alumnat en la formació de les noves tecnologies, és un desafiament apassionant i motivador que engresca i implica als alumnes, que és l’eix fonamental per assolir un aprenentatge.

En segon lloc, aquest projecte incorpora força elements transversals que fan que es treballin diferents àrees i valors amb la robòtica com a protagonista. Els conceptes més destacats són l’aprenentatge de Ciència i Tecnologia, el treball en equip, la creativitat, la innovació i la comunicació.

Tercer lloc, el projecte posseeix un vessant competencial a través de la seva vivència durant 10 setmanes. L’alumnat haurà d’elaborar un projecte científic per resoldre un problema, programar un robot perquè superi amb èxit unes missions determinades i transmetre  valors de cooperació per assolir un objectiu comú.

Finalment, el projecte és presentat a la comunitat, és a dir, té un retorn, i es prepara una presentació dels resultats de la seva investigació en un esdeveniment que té 15.000 participants, 1.900 equips i 34 tornejos en 25 ciutats. Per aquestes raons el projecte FLL és sòlid i té un suport i garantia d’institucions educatives com la UPC i UAB i entitats de promoció de la innovació.