Cicle Mitjà

En aquest cicle es continua el treball fet a cicle inicial, es consolida la lectura i l’escriptura, s’actua per millorar la fluïdesa lectora i es treballa en més profunditat l’ortografia.

Es fa incidència en el gust per la lectura i es fomenta l’hàbit lector.

S’asseguren els hàbits d’autonomia, l’organització personal i la responsabilitat.

Treballem tenint en compte les característiques i capacitats de cada alumne. Per això, potenciem i ajudem a desenvolupar tots els aspectes personals, cognitius i emocionals que farà l’alumnat capaç de ser autònom, responsable i competent. Les diferents àrees de treball s’interrelacionen entre elles i amb l’entorn social i natural proper i global de l’alumne.

Combinem diferents metodologies de treball. Fem servir el llibre de text com a una de les eines d’aprenentatge i ho anem complementant amb altres materials, noves tecnologies i recursos propis tenint en compte els interessos i necessitats de l’alumnat. També es realitzen conferències de gent experta en alguns temes que es treballen a l’aula. Ens organitzem per poder fer grups flexibles i desdoblaments ens les àrees de llengua (català, castellà i anglès) i matemàtiques.

Es dóna protagonisme als diferents grups per tal de potenciar la cohesió  i l’autoestima.

En l’àrea d’Educació Artística- Música, els alumnes de 3r participen en la trobada de danses que organitza el Grup de Mestres de Música de Molins de Rei.

Els alumnes de 4t són els protagonistes en la festa de la Castanyada, fent de castanyers i castanyeres d’honor i mostrant una dansa a tota l’escola. També inicien l’aprenentatge de la flauta dolça.

A les àrees de Educació Física es treballa la iniciació als diferents esports que es poden practicar a la Vila. Convidem a monitors especialitzats per treballar a les diferents activitats. Aquesta àrea també organitza els balls del carnestoltes.

Apostem pel padrinatge entre l’alumnat per tal d’afavorir la convivència, el respecte i l’autonomia personal. El pati-jocs és una activitat que dinamitza el grup de 4t.

El grup de 3r és l’encarregat de llegir setmanalment contes a la classe de P-4.

Els nens i nenes de 4t són padrins lectors amb el grup de P-5, acompanyant-los en el procés d’aprenentatge de la lectoescriptura.

Fem sortides pedagògiques per conèixer el medi natural, social i cultural proper i també fem visites i activitats  relacionades amb el món de l’art i la llengua anglesa. A 3r s’estudia en profunditat Molins de Rei fent un projecte interdisciplinar amb rutes per la vila. A quart realitzem una estada en una casa de colònies.