El joc com a part fonamental del procés d’ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques

Ningú no dubta que el joc és una eina d’aprenentatge pels infants de les primeres edats. Tanmateix, ja no resulta tant clar que el joc, i en particular el joc de taula, constitueixi una eina important pel desenvolupament i l’aprenentatge de les persones a tots els nivells.” 

En Jordi Deulofeu (Doctor en Didàctica de les Matemàtiques) ha estat sempre un entusiasmat defensor del joc de taula com a activitat d’aprenentatge de les matemàtiques tan rellevant com qualsevol altra. Des de l’INS Sant Andreu ens posicionem també en aquesta línia: el joc (concretament el de taula) posen al centre a l’alumnat, el fan protagonista i permeten treballar elements relacionats amb desenvolupament emocional i social, així com el pensament creatiu.

Amb el joc de taula l’alumnat de 1r d’ESO ha treballat de forma indirecta la comprensió dels enunciats lligats a la demanda d’un determinat problema (comprendre l’objectiu i normes del joc); la capacitat de cercar diferents estratègies per a resoldre el problema (anar variant les jugades buscant sempre millorar els resultats) i predicció dels possibles resultats d’un problema (anàlisi dels possibles moviments dels companys/companyes durant la partida). 

Totes aquestes competències es treballen amb el joc de taula “Codi secret 13+4”, joc que l’alumnat de 1r ha tingut l’oportunitat de gaudir a la sessió de matemàtiques d’avui.

Bones vacances d’estiu 2021!

Benvolgudes famílies,

Ja hem arribat a final de curs, ha estat un curs especial, ple de canvis i situacions que ens han fet adaptar i no parar d’aprendre i col·laborar. Volem agrair el vostre recolzament i l’acompanyament que heu fet als vostres fills i filles.

Durant aquests dies de descans no oblideu també destinar alguna estona per llegir i fer la feina d’estiu voluntària (cada professor l’ha fet arribar als alumnes mitjançant la mateixa  plataforma que ha fet servir durant el curs).

Per tal de valorar la satisfacció de les famílies i de l’alumnat, respecte el curs que ara acabem, us demanem que ompliu les següents enquestes:

Enquesta de satisfacció PARES, MARES i TUTORS, curs 2020-2021

Enquesta de satisfacció ALUMNAT, curs 2020-2021 (només omplir els alumnes que encara no ho hagin fet)

Altres informacions d’interès per al proper curs 21-22: 

  • El llistat de llibres, material i la informació de l’AMPA per fer la compra estan publicats a la pàgina web del centre.
  • El dia 10 de setembre farem arribar per correu electrònic la distribució de grups i l’horari del primer dia, 13 de setembre. El primer dia només necessiteu portar fulls DIN A-4, estoig i els llibres corresponents depenen de l’horari que enviarem. 
  • Recordeu que el centre proporcionarà la carpeta classificadora i l’agenda a tot l’alumnat.

Moltes gràcies per la confiança, us desitgem a tots i a totes, molt bones i merescudes vacances d’estiu.

Estada final de curs 4t ESO

L’alumnat de 4t d’ESO, gaudirà d’una estada els dies 14, 15 i 16 de juny’21, per acomiadar el curs i la seva etapa a l’institut!

Degut al context epidemiològic, aquest any hem modificat aquest viatge i gaudiran d’activitats a la natura, a la casa El Jou Nature de Guardiola de Berguedà. Durant aquests dies, anirem posant fotografies a la carpeta que teniu enllaçada.

Felicitem a tot l’alumnat per aquesta etapa que ha superat!

StopMotion a tecnologia de 3r d’ESO

Els alumnes de 3r ESO en la matèria de Tecnologia han representat el funcionament del motor de benzina mitjançant la tècnica de vídeo StopMotion. Han elaborat els materials necessaris i mans a l’obra han anat engegant els motors. Han quedat uns vídeos molt interessants, aquí en teniu una mostra, podeu clicar a la fotografia.

L’stop-motion és una tècnica d’animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, hom creu que l’objecte es mou.

Rocòdrom 2n ESO. Maig’21

L’alumnat de segon d’ESO ha fet un taller d’escalada al rocòdrom La Reunió de Pallejà.

En aquest taller han practicat l’escalada en horitzontal, l’ascens amb corda i una via ferrada que finalitza amb una tirolina. Totes aquestes activitats estan enmarcades dins la unitat didàctica d’activitats a la natura.