SELECCIÓ D’ALUMNES PROJECTE SWORD “Silent Words Of Refuges Do!” d’Erasmus+

Des de la Comissió Erasmus+ volem agrair l’interès i la demanda de participació per part del alumnes de 1r de Bat  en el projecte SWORD “Silent Words Of Refuges Do!”. Malauradament no hi ha places per a viatjar per a tothom, però recordem que des del centre també s’ organitzaran activitats i tots hi sereu partícips i formareu part del projecte.

Col·laboració amb el Centre Excursionista Torredembarra

El Centre excursionista de Torredembarra col·labora amb l’ONG “Indreni” del Nepal. Aquesta organització acull infants i joves que no tenen un sostre o han perdut la seva família.
Membres del Centre excursionista viatjaran al Nepal el dia 29 d’octubre, per a portar tot el que es pugui recaptar amb les activitats que han organitzat per al proper cap de setmana. El dia 23 se celebrarà una classe de zumba a la plaça del Castell, a les 12 hores (donatiu: 5 euros). El dia 24, a les 9 hores es farà una caminada popular. La sortida serà a la plaça del Castell i el donatiu és de 5 euros.
Totes les activitats són obertes a tothom: alumnat, famílies i amics. L’alumnat por fer la seva inscripció i de les persones que hi assisteixin amb ells a consergeria, dimarts (19 d’octubre) i dimecres (20 d’octubre) a l’hora del pati.
Tothom que participi a les activitats estarà cobert amb una assegurança. En acabar cadascuna d’elles, s’oferirà un refrigeri.

El nostre Institut amb les veus femenines

EL NOSTRE INSTITUT AMB LES VEUS FEMENINES

El proper dijous 21 d’octubre a les set del vespre tindrà lloc a la ciutat de Tarragona l’acte de presentació de Veus de dona a Tarragona.  Aquesta és la culminació d’una ruta literària que pretén visibilitzar 13 escriptores del Camp de Tarragona com Cinta Mulet, Montse Palau i Maria Domènech i ubicar-les i gaudir-ne en els llocs concrets de la ciutat de Tarragona on transcorre el fet literari. Aquesta ruta literària ha comptat amb un ajut pont de l’Institut de Ciències de l’Educació i la participació de la Universitat Rovira i Virgili, l’APELLC, l’Institut Tarragona, l’Institut de Constantí, l’Institut Antoni Martí i Franquès (que acull l’acte) i l’Institut Ramon de la Torre, amb alumnes del centre posant la veu i el treball de professionals docents com Dolors Solé, Núria Reverter i Josep Maria Raduà.

Let’s Clean Up Europe

Durant la primera setmana de maig, l’alumnat que cursava 1r d’ESO vam participar del Let’s Clean Up Europe. És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

A l’aula, vam fer un treball previ, i després vam fer aquest servei a la platja des de la zona del Port de Torredembarra fins als Muntanyans. Entre els cinc grups vam recollir 1’5 kg de paper, més de 9 kg d’envasos plàstics, i més de 20 kg d’altres matèries i andròmines. En un sol dia. Tot al mig del carrer, de la nostra platja, pels camins per on passem cada dia.

Queda clar que reciclar és necessari, però encara és millor aprendre a reduir. És responsabilitat de tothom. El millor residu és aquell que no es genera. Ens hi juguem molt.