DEPARTAMENTS DIDÀCTICS
iEduca Moodle Bat.Int.
Batxibac GEP Erasmus+. Nodes Esfer@ Instagram Facebook Twitter
Imatge relacionada Moodle ib-world-school-logo-1-colour gep-120 Logotip del node Documents
DOCUMENTS ALUMNAT I FAMÍLIES

REUNIONS VIRTUALS AMB LES FAMÍLIES:

DIMECRES 27 OCTUBRE 19:00H: BATXILLERAT

(Abans de la reunió estaran penjats els enllaços a les reunions)

S’aconsella entrar a la sala amb el correu @insgabrielferrater.cat del vostre fill o filla per evitar problemes de connexió.

Llibres de Text curs 2021-22

Servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i material didàctic per al curs acadèmic 2021-22

MATRÍCULA   ESO  –  BATXILLERAT

Viatge a València de l’alumnat del Batxillerat Internacional

Els alumnes de primer i segon del Batxillerat Internacional van fer durant els dies 15, 16 i 17 d’octubre una visita cultural a València,  relacionada amb les assignatures de Filosofia, Teoria del coneixement i Creativitat, activitat i servei (CAS). Durant la sortida van visitar el Campus de Blasco Ibáñez de la Universitat de València, on Sergi Rosell, professor de Filosofia de la UV, els va impartir una classe sobre la qüestió “Seria desitjable ser immortal?”.

Els alumnes també van visitar l’exposició permanent del Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat, L’aventura del pensament, i el Museu de Belles Arts de València, on van analitzar algunes obres des d’una perspectiva filosòfica. A més a més van anar descobrint València i van anar exposant per parelles alguns dels llocs més emblemàtics de la ciutat.

(Més imatges a Google Photos)

Visita a l’exposició “Coses de Reus” amb alumnes de 1r d’ESO

El passat dijous, 14 d’octubre, un grup d’alumnes de 1r de l’ESO de l’optativa “El noticiero ganxet”, de Castellà, i un grup de suport de la mateixa matèria, va visitar l’exposició “Coses de Reus” del Museu de Reus en la sala de la Plaça Llibertat.

A partir de tot el que han pogut conèixer de la història de Reus en aquesta exposició, els alumnes elaboraran notícies i petits textos amb les seves impressions sobre la visita. Per a això es serviran de plantilles de text facilitades per les professores encarregades de les assignatures, així com de tota la documentació que ells mateixos van recollir aquest dia, especialment amb l’ajuda dels seus telèfons mòbils. (Més imatges a Google Photos)

Resolució servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i material didàctic per al curs 21-22

En aquesta taula Excel podeu consultar la relació de persones sol·licitants d’aquest servei i la resolució corresponent, acceptada o denegada

Les famílies a les quals s’hagi concedit el servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i materials didàctic per al curs 21-22 hauran d’emplenar, signar i lliurar a la Secretaria del centre la CARTA DE COMPROMÍS DE PRÉSTEC DE LLIBRES. S’haurà d’utilitzar un document diferent per a cada alumne que hagi obtingut l’ajut. El llistat de llibres concret l’afegirà el centre.

Es comunicarà a cada família el moment en què podrà passar a recollir els llibres de text, previsiblement durant el mes de setembre de 2021. No es lliurarà cap llibre sense la corresponent Carta de Compromís.

L’EFIM premia dues alumnes de l’institut Gabriel Ferrater amb un viatge a Florència

El premi EFIM (Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments) està organitzat per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural amb la voluntat d’acostar el patrimoni cultural i monumental al jovent a partir de la fotografia. Enguany, la gala del lliurament dels premis, presentada per l’actor Quim Masferrer, s’ha celebrat al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona). Tot i les restriccions d’aforament, hi han pogut assistir, com a públic, els alumnes premiats, amb un acompanyant i professors del centres que hi han participat. L’acte s’ha pogut seguir en directe per Instagram.

És inèdit que dues alumnes del mateix centre resultin premiades en aquest concurs, obert a tot el territori català: Ling Martín Pujol i Ariadna Mas Girona, alumnes de l’institut Gabriel Ferrater, han guanyat aquesta edició del premi, que consisteix en un diploma, un viatge cultural a Florència i una classe magistral sobre patrimoni impartida per dos professionals de la fotografia.

La fotografia “Tot gira a la Mercadal” de Ling Martín ens mostra una vista de la plaça del Mercadal de Reus ben especial, realitzada amb un ull de peix. “L’instant oportú” d’Ariadna Mas destaca, entre d’altres aspectes, pel punt de vista de l’observador que resta darrere d’un element arquitectònic del Monestir de Santes Creus, aquest fet dona un aire més íntim a l’acció que mostra la fotografia. Les dues propostes premiades ens acosten d’una manera ben especial espais propers.

Trobada telemàtica al Projecte Erasmus

Els socis del projecte Erasmus plus que estem fent en el centre no van poder visitar el  nostre Institut com estava planejat els dies 1 I 2 de setembre, a causa de les restriccions de la pandèmia als seus països. Així I tot, ens hem pogut retrobar telemàticament I hem posat en comú les nostres idees sobre la implementació dels materials del projecte amb els alumnes de 3rESO de l’Optativa d’Emprenedoria durant aquest curs 2021-22.

Convocatòria ajuts per alumnes amb NESE i beques de caràcter general a Batxillerat

En data 2/08/2021 es van publicar al BOE els següents anuncis relatius a ajudes i beques:
Trobareu més informació en el següent enllaç: https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/estudiantes/becas-ayudas.html