Calçotada a l’escola!

Els calçots que vam plantar els infants de 3r a inici de curs al nostre hortet ja estan llestos per menjar, així que ens vam posar mans a l’obra i vam preparar una supercalçotada a l’escola! Entre tots i totes com un gran equip vam fornejar els calçots i vam preparar la salsa romesco. Estava tot boníssim! A més, com que hi havia tants calçots ens vam poder emportar alguns a casa per sopar truita de calçots.

Va ser un matí d’allò més entusiasmant!

Ballant al Dansa Ara

Els nens i nenes de 2n de primària han participat en l’activitat Dansa Ara celebrada al Palau Sant Jordi. Des de l’àrea de música han preparat una sèrie de danses que els infants han exposat aquest matí a la ballada final. S’ho han passat d’allò més bé i volem donar les gràcies a totes les famílies que ens heu pogut acompanyar!

Setmana de la dona a 1r

Aprofitant la setmana de la dona, la mare de la Urgell ha vingut a la classe a explicar-nos la seva feina. L’Aina és traductora i correctora de textos en català i anglès. Ens ha ensenyat uns contes molt bonics i hem après que les persones que tradueixen els contes d’altres llengües al català són els traductors i les traductores. També ens ha mostrat fotografies d’algunes escriptores que són molt famoses. Per acabar, algunes nenes li han ensenyat a l’Aina els contes que estan escrivint. Qui sap si algun nen o nena de la classe serà escriptor/a o traductor/a professional en un futur.

Els prehistòrics i les prehistòriques anem al FLIC

Els nens i nenes de la classe de la prehistòria, vam anar a Fabra i Coats a fer el FLIC. Allà, vam fer tres activitats relacionades amb llibres per tal d’apropar-nos al món de la lectura.

• La primera activitat, consistia a llegir una sèrie de consignes de com havíem d’endreçar o llegir els contes. Algunes eren molt divertides!
  • A la segona activitat, vam tenir l’oportunitat de conèixer a la Montse Homs, autora d'”Arracades d’avellaner” i “Faules poètiques”. Amb ella, vam fer un petit joc amb les poesies que conté un dels seus llibres, “Faules poètiques”.
  • I, a la tercera i última activitat, ens vam trobar unes portades de llibres buides, sense dibuix. Nosaltres, havíem d’imaginar-nos com era la portada i dibuixar-la.

Vam passar una molt bona estona i ens van donar moltes ganes de continuar remenant llibres i llegint!

Infantil anem al teatre a veure Sotabosc!

Ahir els  infants d’I3, I4 i I5 vam anar al teatre La Caldera de Les Corts per veure l’obra Sotabosc, un espectacle musical, visual i amb moviment, de sala i sense text.

“El bosc és un lloc de gran meravella on podem explorar i jugar amb les nostres amigues i amics. És un lloc de pertinença. Els tresors que aquest món encantat compartirà amb nosaltres, no tenen fi si ens obrim a escoltar, observar, olorar i a sentir la màgia del bosc viu.”

Vam gaudir molt de l’espectacle, va despertar el gust per noves formes d’expressió i vam poder imaginar tot el que passa al bosc quan no hi som…

Construccions amb Kapla!

Els exploradors i exploradores de primer hem gaudit fent grans construccions amb el  kapla! S’ha fet la màgia d’endreçar 3.500 peces posant-nos d’acord i treballant en equip. Ha sigut un gran goig observar el procés de construcció d’un drac, un gos, la torre Eiffel, una girafa, un elefant i un ninot de neu. El curs que ve repetim!