MOLTES FELICITATS NAYELI!

La Nayeli és una de les primeres Tabalugues que fa anys i ho vam celebrar amb tots els companys i companyes! Dilluns 20 va fer 5 anys! Estava d’allò més contenta!

També li vam regalar unes paraules boniques per tal de desitjar-li un feliç aniversari que es va emportar a casa de record!

EL NOSTRE TABALUGA!

Des de l’escola ens han demanat que dibuixem un Tabaluga per la nostra porta d’accés a la pista per tal que tots els nens i nenes de l’escola puguin saber on trobar-nos, sobretot els nous Patufets i Patufetes! I ens ho hem près molt seriosament!

Després d’una conversa en la qual hem decidit com el dibuixaríem, tenint en compte que el podem veure de diferents maneres, hem posat fil a l’agulla i entre tots i totes l’hem dibuixat ben gran i després l’hem pintat amb molta cura, amb l’ajuda de pintura i pinzells!

LI HEM DE FER UNA CUA BEEEEN LLARGA!

TAMBÉ LI PODEM FER UNA CRESTA! I UNES ALES!

LI HA DE SORTIR FOC PEL NAS! I FUM!

LI POSAREM UNA PAPALLONA

En fi, després de molt d’esforç ens ha quedat un Tabaluga ben xulo! ESTEM MOLT CONTENTS I CONTENTES! Ara ja sabreu on trobar-nos!

LES NOTÍCIES D’ESTIU DELS TABALUGUES!

QUÈ ÉS UNA NOTÍCIA?

UNA COSA MOLT IMPORTANT QUE HA PASSAT!

Els Tabalugues al llarg d’aquests primers dies d’escola hem portat tota una sèrie de notícies que per a nosaltres han estat importants aquest estiu: L’INCENDI A SANTA COLOMA, LES OLIMPIADES DE TOKIO, ITÀLIA GUANYA L’EUROCOPA DE FUTBOL… Però “A LA MEVA GERMANA LI HA CAIGUT UNA DENT” , “HE ESTAT A GALÍCIA” o “JA PORTO ARRACADES” també són noticies que hem volgut explicar als nostres companys i companyes encara que només ens hagi passat a nosaltres!

Les presentacions de les nostres notícies han estat ben diverses: capses, llibretes, cartolines…  I hem gaudit d’estones per tal de poder-les ensenyar a la resta de Tabalugues.

Hem sigut PERIODISTES per una estona!

Famílies, recordeu que podeu veure la resta de fotografies a la carpeta compartida del Drive.

SOM ELS GRANS DE LA COMUNITAT DE PETITS!

Ja som TABALUGUES! I ens fa molta il·lusió tan dir-ho com sentir-ho! “JA SOM GRANS!”, una frase que hem sentit molt al llarg d’aquesta primera setmana d’escola!

IL·LUSIÓ, RETROBAMENTS, AMICS I AMIGUES, JOCS, VACANCES, RIURES…

Teníem moltes ganes de veure’ns, de parlar, de gaudir jugant, però també de començar a posar a punt el que necessitarem per aquest curs, com el cartellet per al nostre calaix i de tornar a recordar responsabilitats, fer conversa de rotllana i gaudir de la lectura matinal! Hem tornat a veure somriures de complicitat, ganes d’agafar un conte, d’explicar les vacances d’estiu, de jugar als nous jocs que tenim a l’aula, d’ensenyar coses… En fi, una setmana intensa plena de nervis i emocions que hem superat molt bé! 💪💪

Ja sou el GRANS de la comunitat de PETITS!

SEGUIM TABALUGUES! 😀😘

BONES VACANCES!

Us desitgem un feliç estiu i esperem que gaudiu dels vostres fills i filles, tan divertits i que tan bones estones ens han fet passar.

Bones vacances!

Ivet i Toni.

CONCERTO GROSSO

Acabem aquest curs estrambòtic amb una sorpresa especial: El Concerto Grosso de l’Antonello Martino (Toni Monclús).

Després d’esperar una estona al gimnàs de l’escola l’arribada d’aquest artista fictici, el Toni ha tafanejat el seu atrezzo i s’ha pintat la cara amb les pintures que hi ha trobat. Amb un tres i no res, el nostre Toni, s’ha convertit en un pallasso i ens ha fet riure provant de posar-se el barret, seure a la cadira i tocar diversos instruments.

Finalment hem rebut una trucada de l’artista enigmàtic dient-nos que venia en uns instants. Llavors el Toni ens ha fet marxar ràpidament cap a la classe i li hem promès que no diríem res d’aquest secret nostre.

FEM BOMBOLLES!

El passat dimecres vam jugar a fer bombolles de sabó al pati de sorra.

El dia abans els Tabalugues van fer la mescla, per tots els nens i nenes de Petits, i ens van explicar les proporcions de cada ingredient màgic perquè ens sortissin les bombolles. Vam bufar en canyetes i gots, vam provar de fer servir antics coladors per fer sortir bombolles gegants i ens vam embrutar (o netejar) de valent les mans fent força bromera!

I és que amb aquesta calorada venen molt de gust les activitats refrescants!

Recordeu veure totes les fotografies del drive!

LA NOSTRA LLEGENDA EN PLASTILINA FINALITZADA

Hem aconseguit l’objectiu que ens vam marcar quan vam encetar aquest projecte: fer La nostra llegenda en plastilina!

Després de pensar els personatges, idear-los en plastilina; repensar, construir i pintar el castell; imaginar i reproduir una cova (després de diversos intents); també hem decidit en quin format donar a conèixer la nostra història. Hem ideat el guió i l’hem escrit, pensant en les seqüències a destacar i reproduint-les per fer fotografies. Tots els detalls, escenaris i muntatge, ha estat decidit pels i per les Pinotxos.

Aquí teniu el resultat en format vídeo i a casa ha arribat en format llibre. Aprofiteu per gaudir en família de la lectura, ja que nosaltres us explicarem la llegenda, i també aprofiteu per preguntar-nos cóm ha anat el projecte, ja que us detallarem tot el procés.

Ja sabeu que al Drive hi ha moltes fotografies de tot el projecte, no us les perdeu!

PERCUSSIÓ CORPORAL AMB EL KIKE

Aquest dimecres hem tingut una sorpresa que hem gaudit i no esperàvem: vivenciar una sessió de percussió corporal amb el Kike. El Kike ens ha explicat que el nostre cos és tot un instrument i hem jugat a fer sons i crear ritmes molt divertits. Però el què realment ens ha agradat més ha estat veure i sentir el so del seu tambor africà que, a banda de ser molt gran i vistós, la música que produïa ens convidava a deixar-nos anar i moure’ns, bellugant-ho tot!

Aquí us deixem algunes fotografies de l’experiència. Recordeu que al drive en tenim més!