Primera reunió del Consell d’Alumnes

El passat dimecres, vam fer la primera reunió, d’aquest curs escolar 2021-22,  del Consell d’Alumnes de la nostra Escola. La sessió va estar molt activa i participativa per part de tots els delegats/des i sosts-delegats/des, des del més grans , als més petits. Cal Felicitar-los!!!

Primer es van exposar i presentar els objectius per aquest curs.

També es va explicar la participació per part de l’Escola, a l’Ajuntament Juvenil de Camprodon, per part dels alumnes representants de 6è i de 5è.

Més tard, vam fer les votacions, per tal d’elegir el President/a i Secretari/ària del Consell d’Alumnes. Ha estat elegida com a Presidenta del Consell d’Alumnes, l’alumna Maria Casanova de 6è B, i com a Secretària del Consell d’Alumnes, ha estat elegida la Laia Collboni de 6è A.

Sortida a La Costinyola

Aquest dijous 14 d’octubre, els alumnes de 3r hem pujat a la Costinyola, la nostra mascota. En Joan de La Comota ens ha acompanyat fins al cim i ens ha ensenyat a on comença La Costinyola. Com sempre, li estem molt agraïts per totes les atencions que ha tingut amb nosaltres.

Quan hem arribat a dalt hem fet un treball d’orientació amb les brúixoles.

Per veure les fotos clica a sobre la imatge.

Tria de mulats d’Espinavell

TRIA DE MULATS D’ESPINAVELL

El passat 13 d’octubre els nens i les nens de 5è i 6è vàrem anar a la Tria de mulats. Prèviament a l’aula havíem fet una xerrada sobre la transhumància a Rojà i la feina d’eugasser d’en Cisco del Carol per tal d’entendre el significat de la Tria.

Després de veure baixar les eugues, mulats i cavalls, vam anrt passant pels tancats dels diferents ramaders i vàrem tenir la sort que molts d’ells ens expliquessin el nombre d’eugues que tenien, els mulats que havien venut, on passa l’estiu el bestiar… I hem pogut saber que aquest any els mulats es pagaven a molt bon preu!

Donem les gràcies a les explotacions de: Les Fonts, La Moixa, El Carol, La Illa, Can Pastoret, Can Freixa i La Cabanya de Can Fogonella pel temps que ens han dedicat.

Hem marxat després de veure l’entrega dels premis als millors exemplars.

Ha estat un matí molt ben aprofitat on hem après i valorat aquesta tradició tan arrelada al nostre territori.

Anem a collir trumfes 3r i 4t

El dijous 7 d’octubre, els alumnes de 3r i 4t hem anat amb autocar fins a Can Illa, a Molló, per collir les trumfes al seu camp.

Ens han explicat què era la trumfera i com s’havien de guardar les patates perquè duressin més temps. Més tard hem anat a collir les trumfes i les hem anat posant en cistells i sacs depenent de la mida de la trumfa: les més grans en sacs, les mitjanes en cistells i les més petites en uns altres sacs per guardar i fer llavor per la següent sembra. A més a més hem pogut veure com desenterraven les trumfes amb el tractor. Al final ens hem emportat un sac de trumfes per cadascú.

Ens ha agradat moltíssim ajudar a collir les trumfes i ens ho hem passat molt bé.

Clicant a la imatge veureu més fotografies de la sortida.