Recull d’activitats P1

Com sempre, estem enfeinats i enfeinades aprenent, jugant i gaudint totes les estones que podem!

– Continuem amb el projecte de les festes del món.
– Hem començat un nou taller d’arts escèniques: jugar, actuar i descobrir. Durant dues sessions hem comptat amb Ivan Otaola, mestre de teatre!
– Continuem practicant amb euros.

– També ha vingut “l’ocell Xavi” i ens ha ajudat a entendre com molts “impossibles” es poden fer “possibles” amb el seu testimoni. Ha vingut a fer-nos un taller sobre diversitat funcional.
– I també hem començat les conferències! Cada dia aprenem sobre un animal nou. Moltes gràcies, famílies!

Podeu veure més fotos.

Ballada de sardanes!

Després de la passejada i de gaudir d’un bon esmorzar de coca i xocolata, tots i totes hem anat al pati perquè les nenes i nens de P5 i P6 ens han ballat una magnífica sardana. Una sardana que han estat mesos assajant en companyia de l’Esteve, gran expert en sardanes!! Moltes gràcies Esteve per la dedicació i la feina. Ha quedat una sardana ben lluïda! Finalment, tots i totes ens hem agafat les mans per acabar amb una GRAN SARDANA!

Cliqueu la imatge!

Passejada pel Carrer Ciutat!

I avui, hem començat el dia de Sant Jordi fent una passejadeta pel carrer Ciutat per veure les parades de llibres i roses. Totes les nenes i nens de l’escola hem pogut gaudir de la diada fent el tafaner per les paradetes. Hem comprat llibres per les classes que, després, hem pogut mirar i llegir al Parc del Lledó i a les classes. Podeu veure les imatges clicant a la foto!

La ruta dels Mims

Aquest divendres hem posat punt i final a la situació d’aprenentatge del segon trimestre:”Peus”. Uns peus que ens han portar a descobrir moltíssimes coses: artistes com l’Antoni Tàpies o llocs com el que vivim, Berga. Per aquest motiu, avui hem fet de guies per Berga, ensenyant i explicant a les famílies racons i historietes de la ciutat on vivim. Els PEUS ens han portat a passejar, descobrir i fer alguna ballada! Gràcies famílies per acompanyar-nos! Hem estat molt feliços!!!

Cliqueu la imatge!

Taller de rap

Els nens i nenes de Primària-6 han escrit i enregistrat dues cançons de rap a partir dels tallers que la cooperativa Versembrant han impartit a l’escola. Han pogut conèixer el context històric i social que va propiciar l’aparició de la cultura hip-hop i les seves manifestacions artístiques. Han fet un treball d’anàlisi crítica de problemàtiques socials properes a l’alumnat -en aquest cas, la guerra i el racisme- per escriure la lletra de les cançons, després de practicar diferents recursos literaris (comparacions i metàfores) i rimes. La cançó i el videoclip final els presentem a la Mostra Sambori 2024 organitzada per Òmnium Cultural, entitat que ens ha subvencionat el taller que hem fet amb Versembrant.

La cançó de P6A tracta sobre la guerra i es titula LA SANG NO ARREGLA RES.

La cançó de P6B tracta sobre el racisme i es titula TOTS SOM IGUALS.

La nostra setmana en imatges!

Aquesta setmana ha estat una setmana de retorn, de tornar a agafar el ritme i de començar a preparar cosetes! Jugant i des de situacions properes i que puguin viure aprenem un munt de coses! Hem jugat amb el nou minimon de primavera, hem treballat la mesura i els números, hem observat i escrit paraules mitjançant unes ampolles plenes d’objectes i hem començat a preparar la caminada amb les famílies que farem el proper divendres. Cada setmana noves vivències i aprenentatges!

Peus

Al llarg del segon trimestre, a la classe des Mims hem estat envoltat de “Peus”, uns peus que ens han endinsat en el món de l’art i de la interculturalitat. Visca els Peus!

 

Territori Salamandra

Els nens i les nenes de P3 després d’observar els estímuls d’escola van decidir endinsar-se en el món de les Salamandres. A partir de les seves preguntes inicials es va desenvolupar un projecte on van poder conèixer com és una salamandra, les seves característiques principals, el seu hàbitat, el que menja, com es reprodueix….

Teniu ganes de descobrir com s’ha desenvolupat el projecte?

 

Per què hi ha animals que tenen taques?

Un dia vam arribar a l’escola i vam trobar-la tota plena de taques i línies, a partir d’aquest estímul l’alumnat de primària 2 vam començar a treballar el projecte interdisciplinari ‘Línies i taques’.

La pregunta que ens vam fer va ser ‘Per què hi ha animals que tenen taques?’  Després d’investigar-ho i descobrir-ho hem treballat el conte ‘NO totes les girafes tenen taques’. A través d’aquesta història hem parlat de la diversitat i en petits grups hem creat la nostra girafa especial.

Voleu veure com ho hem treballat?