Projecte educatiu ZER

VISIÓ DE LA ZER

Som una ZER compromesa en:
➡  Coeducar, preparar persones per a contribuir a la millora de la societat a partir de la capacitació en actituds, valors, coneixements i habilitats del nostre alumnat, en l’exercici de la llibertat, la creativitat, la responsabilitat, la solidaritat, la democràcia i el respecte cap a un mateix, cap als altres i cap a l’entorn.
➡  Potenciem la convivència formant ciutadans i ciutadanes autònoms i emprenedors, d’esperit crític, tolerants i compromesos amb el món en que vivim.
➡  Afavorir un entorn que permeti als/les alumnes tenir possibilitats i experiències d’èxit potenciant el desenvolupament de les seves capacitats i talents.
➡  Acompanyar l’alumnat en el seu desenvolupament emocional.
➡  Conformar una comunitat educativa de qualitat que sigui capaç d’articular dues exigències: educació i aprenentatge.
➡  Proporcionar a tots/es els/les alumnes les eines i suports necessaris per tal que cada nen/a pugui desenvolupar les seves capacitats assolint al màxim les competències bàsiques en acabar la Primària.

TRETS D’IDENTITAT

Segons els principis rectors dels sistema educatiu establerts a l’art 2 de la LEC, la ZER VENT D’AVALL mostra a continuació el caràcter propi d’aquesta llei.

💡 Comunitat educativa

Les famílies, dins el seu dret a associar-se en AMPA, cooperen en les
propostes que sorgeixen dins de l’àmbit de la seva participació en el
Consell Escolar de zona, atenent les particularitats de cada escola. La ZER compta amb diferents AMPES, les quals actuen en els seus respectius àmbits, sense que això suposi interferències entre elles.
S’ha elaborat una carta de compromís de les famílies en el procés educatiu que serà l’instrument per mitjà del qual farem possible les aliances i complicitats entre família i escola.
Per altra banda els Ajuntaments de cada poble cooperen i col·laboren amb el seu centre.

💡 La inclusió i la cohesió social

Una escola inclusiva és aquella en la qual poden aprendre junts, alumnes diferents. Les nostres escoles, tenint en compte el nombre reduït d’alumnes, poden atendre la diversitat: física,  síquica, cultural, social, econòmica i de formes i ritmes d’aprenentatges.
La cohesió social la potenciem amb activitats diverses dins i fora de la mateixa escola i a nivell de ZER participant les quatre escoles.

💡 Formació integral de la persona

Educar és molt més que transmetre coneixements. A la ZER apostem per una formació integral i completa dels alumnes amb l’ímpetu per a una bona educació humana que faciliti eines a l’alumne per afrontar totes les circumstàncies de la vida amb autonomia, responsabilitat i respecte.

💡 Competència digital

Vivim en una societat canviant on la major part de la informació i el coneixement que es generen són en format digital. Aquest fet implica emprar les tecnologies per millorar i innovar els processos educatius mitjançant un ús que afavoreixi la construcció dels aprenentatges.
La pedagogia de les TAC és una metodologia d’ensenyament que apliquem en funció dels recursos tècnics i humans que disposa cada centre.
En un dels centres es reserva una plaça amb perfil digital.
– Plantejament metodològic
– Partim dels ritmes de treball, maduració i aprenentatges de cada alumne.
– Afavorim l’autonomia, la responsabilitat i els hàbits de treball: desdoblaments de grups, treball individual, per parelles, en petit grup, en gran grup, treball col·laboratiu…
Els i les mestres reconeixem l’esforç, la valoració i la constància en el treball del nostre alumnat.

💡 La qualitat de l’educació de la ZER

El petit nombre d’alumnat a les aules facilita l’assoliment de les capacitats i competències bàsiques amb uns bons resultats. Cerquem recursos i estratègies perquè els/les nostres alumnes adquireixin uns valors propis i capacitats intel·lectuals que els permetin el ple desenvolupament de la personalitat.

💡 Laica i respectuosa amb la pluralitat i igualtat

-D’acord amb l’article 93.2 de la LEC, tot el professorat de la ZER es manifesta pel respecte a totes les ideologies. Cap mestre/a emetrà judicis de valors u opinions que puguin afavorir i perjudicar una altra ideologia.
-Pretenem introduir a l’alumnat en la realitat social i fomentar els valors democràtics: solidaritat, respecte pels altres, actitud de diàleg i esperit crític i el respecte pels drets humans, tot oferint els mecanismes necessaris per a que el nen/a se sàpiga desenvolupar en la societat del futur.
-La ZER tindrà present en les  seves programacions l’educació sexual en els aspectes biològics i fisiològics i no establir una jerarquia entre valors “masculins” i femenins” tot fent efectiva una educació per a la igualtat.

💡 El respecte i el coneixement del propi cos.

Escoles sanes i saludables Vetllem perquè les escoles de la ZER siguin sanes i saludables. Donem importància a la incorporació d’uns bons hàbits alimentaris per afavorir un estat de l’organisme que garanteixi el desenvolupament físic, psíquic, afectiu i social de l’individu. Per tant fomentem els esmorzars de fruita.
La ZER per tal d’assolir aquest principi s’ha adherit en un programa d’innovació. El programa de salut integral SI!: Un programa d’intervenció escolar dirigit a nens i nenes de 3 a 16 anys amb un clar objectiu: demostrar que l’adquisició d’hàbits saludables des de la infància redueix els riscs de patir malalties cardiovasculars i millora la qualitat de vida en l’edat adulta. Per tal d’aconseguir l’hàbit del bon menjar cada centre disposa del seu hort i els mateixos alumnes el cuiden.

💡 El respecte a la convivència

Tots els membres de la comunitat escolar tenen el dret a conviure en un bon clima escolar i el deure de facilitar-lo amb la seva actitud i conducta en tot moment i en tots els àmbits de l’activitat dels centres de la ZER.

Accedeix al Projecte Educatiu de Zona complet:

PEZ