Informacions TAC

DOTACIÓ PORTÀTILS I MIFIS ALS ALUMNES DE 6è

El curs passats es va dotar a l’alumnat de 6è amb portàtils per a treballar a l’escola. També hi havia l’opció de demanar connexió a les llars que no disposen d’accés  a internet.

Pel que fa  a l’alumnat de 5è se’ls dotarà aquest curs.

L’alumnat d’educació infantil i la resta de cursos no es preveu fer-hi cap dotació. Ens agradaria que arribés a tot l’alumnat però des del Departament la partida de la qual disposen és solament per a cicle superior.

PISSARRES DIGITALS

El Departament d’Educació dotarà a les escoles de Pantalles digitals. Estem molt contents d’aquesta decisió, ja que aquests aparells són molt cars i no podem assumir el seu cost per a dotar les nostres escoles. La previsió és que arribi a final de curs.

ESTRATÈGIA DIGITAL

El Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023, presentat pel Departament d’Educació en el marc de la XII legislatura, té com a objectiu contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en una societat caracteritzada per les transformacions i els canvis accelerats derivats de les mateixes tecnologies. Amb aquest Pla es vol optimitzar l’ús educatiu de la tecnologia per a l’èxit educatiu i social, al mateix temps que es pretén millorar la competència digital de l’alumnat, el professorat i els centres educatius en el marc de la transformació educativa.

Per a aquesta finalitat s’ha d’elaborar l’Estratègia Digital de Centre (EDC), que és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent

El curs passat es va crear la Comissió digital que té com a tasca elaborar aquest  pla d’Estratègia Digital de centre. Es va passar unes enquestes en diferents formats per tal d’obtenir dades sobre les fortaleses i necessitats digitals d’alumnes, mestres i famílies.

Aquest punt de partida ens farà plantejar uns objectius a aconseguir, activitats a planificar, avaluació contínua per tal de millorar el procès d’aprenentatge.