Joan Miró

Un dels artistes escollits per treballar la plàstica aquest curs ha estat Joan Miró. L’hem triat per una banda per la simplicitat i senzillesa en les formes i també per l’ús que en fa dels colors donant un toc d’originalitat. Aquests aspectes estan molt relacionats amb les formes de representació dels infants. Predominen en els quadres de Joan Miró colors brillants, especialment els blaus, rojos, grocs, verds, blanc i negre. Per tant hem treballat i estudiat a fons els colors primaris.

Per una altra banda hem triat aquest artista perquè en la realització dels seus quadres es basava en la imaginació i els somnis, resultant un dels més grans representants dels surrealisme. A l’hora de pintar, dibuixar i crear és un artista que fa volar la imaginació. Té una ment oberta i precisament així és com funciona la d’un infant.

L’alumnat ha gaudit imitant al pintor amb les obres que ells mateixos han realitzat. Hem valorat que si hi ha un artista la tècnica del qual i l’univers imaginari es relacioni amb el món dels infants, aquest és Joan Miró.

Imitant Joan Miró els nens i nenes han descobert la imaginació, els colors, els traços i també les formes amb la representació en 3 dimensions, al mateix temps han representat sentiments i experiències, ja que la pintura i l’escultura inciten a la comunicació, la creativitat, la sensibilitat i augmenta la capacitat de concentració i expressió dels infants.

Fotos Joan Miró EI

Fotos Joan Miró CI